ردکردن این

ضرورت بازسازی ظرفیت‌های رسانه‌ای انقلاب

عباس محمدیان - «پیشرفت کشور ما در شرایط تحریم، موجب حیرت ناظران است اما در کار تبلیغات و رسانه‌ای کردن آنها هنوز تبحر لازم را نداریم.» این جمله کلیدی رهبر فرزانه انقلاب (حفظه الله) است درباره یک واقعیت کمتر مورد توجه! یعنی ضعف در عرصه تبلیغات رسانه‌ای.

این‌که از تعبیر جمله کلیدی در تأکید بر اهمیت این بیانات رهبر انقلاب استفاده کردم از آن روست که رهبر انقلاب در سالیان اخیر به شکل مستمر بر ضعف‌های حوزه رسانه کشور تأکید کرده‌اند و تداوم تأکیدات ایشان نشان از تداوم نارسایی‌ها در این عرصه خطیر دارد. البته خوشبختانه دولت سیزدهم باوجود تمام مشکلات و نارسایی‌های بجای مانده از دولت‌های سابق در طی دوران مسئولیت خود تاکنون توانسته است با رویکرد جهادی ظرفیت‌های رسانه‌ای انقلاب را به شکل قابل‌توجهی ترمیم و تقویت نماید اما بدون شک هنوز راه نرفته زیادی تا رفع تمام چالش‌ها و کاستی‌ها و رسیدن به نقطه مطلوب و مورد تائید حکیم فرزانه انقلاب باقی مانده است.

همه دوستداران ایران عزیز و انقلاب اسلامی شکوهمندمان بایستی به این نکته توجه داشته باشند که امروزه توان تبلیغاتی و رسانه‌ای یکی از ارکان مهم قدرت نرم کشورها محسوب می‌شود و هر کشوری که در این حوزه از ظرفیت و توان بالاتری برخوردار باشد طبیعتاً در معادلات داخلی و خارجی خود دارای شرایط بهتر و دست برتری خواهد بود چراکه به‌واسطه قدرت تبلیغات می‌توان ظرفیت‌ها را برجسته و تصویر ملی کشور و انقلابمان را در منظر افکار عمومی داخلی و خارجی تقویت کرد.

متأسفانه سال‌ها غفلت از حوزه توانمندسازی ظرفیت‌ها رسانه‌ای و تبلیغاتی کشور موجب شده است که کشور در مقابل تهاجمات روانی و شناختی دشمن آسیب‌پذیر باشد، عمق این چالش تا بدان جایی است که امروزه مسائلی مانند ضرورت طرح روایت اول و همچنین بازگرداندن مرجعیت رسانه‌ای به داخل کشور به مهمترین دغدغه‌های دلسوزان کشور بدل گردیده است.

نگارنده که سال‌ها در حوزه رسانه خدمت کرده و همواره دلسوزانه در پی تقویت ظرفیت‌های رسانه کشور بوده است امروز معترف است که غفلت‌ها در ادوار قبل و خاصه یک دهه گذشته و همچنین عدم توجه به روندهای روز رسانه‌ای و بی‌توجهی به ضرورت روزآمدسازی دانش و زیرساخت‌های رسانه و تبلیغات در کشور موجب شده است که کم‌کم رسانه‌های رسمی کشور -به هر دلیل تعمدی یا غیر تعمدی- از بازیگری مؤثر به بازیگری کم اثر و گاه خنثی تغییر وضعیت دهند، در مقابل اما فضای فعالیت بیش‌ازپیش برای رسانه‌های غیررسمی و البته غیر متعهد به منافع ملی و ارزش‌های اسلامی و انقلابی بیش‌ازپیش مهیا شده و حتی در برخی حوزه‌ها مرجعیت رسانه‌ای در اختیار این طیف از رسانه‌ها قرار گرفته است که نتیجه آن تهدید مستمر امنیت ملی کشورمان می‌باشد.

با این مقدمه، امروز اگر قصد عمل به فرامین امام امت را داریم بدون شک بایستی تمام ظرفیت‌های خود را متمرکز بر تقویت و بازطراحی ظرفیت‌های تبلیغ رسانه‌ای کشور نماییم. همزمان بایستی ظرفیت‌های دانشگاهی و علم روز را در خدمت تربیت نسل جدید فعالان رسانه‌ای کشور قرار داد چراکه در سال‌ها آتی رسانه و تبلیغات دیگر در شکل و ابعاد سنتی آن معنا و مفهومی نخواهد داشت کما اینکه امروزه نیز باوجود معرفی فناوری‌هایی مانند متاورس و حتی هوش مصنوعی خارق‌العاده‌ای مانند ChatGPT می‌توان تصویر آینده‌ای متفاوت را برای حوزه موردبحث تصور کرد.

متأسفانه در سال‌های گذشته یکی از رویکردهای اشتباه کشور نگاه کاریکاتوری به حوزه فضای مجازی بوده است! به همین دلیل نیز باوجود هزینه‌ کرده‌ها مختلف مادی و معنوی ظرفیت‌های فضای مجازی کشور تاکنون آنچنان که باید نتوانسته رضایت خاطر امام امت در حوزه رسانه و تبلیغات را تأمین نماید. بایستی به این نکته توجه داشت که داشتن نگاه کاریکاتوری به حوزه رسانه و خاصه رسانه‌های نوین با محوریت فضای مجازی نه‌تنها به بیان حقایق و مقابله با جنگ ترکیبی رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن کمک نمی‌کند بلکه گاه نظام تبیین گری را هم دچار اخلال و انحراف می‌کند که یکی از نمود‌های آن تمرکز بر هشتگ سازی و هشتگ پراکنی و غفلت از تبیین‌گری و محتوا سازی بصیرت‌افزاست!

ازاین‌رو بر این عقیده‌ام که امروز تأمین رضایت رهبر فرزانه در حوزه رسانه و توان تبلیغاتی کشور جز از طریق بکارگیری همت‌های جهادی دارای نگاه علمی و تخصصی ممکن نبوده و نخواهد بود.

به عبارت بهتر امروز نیازمند تعریف و شکل‌دهی رسانه تراز و تبلیغات مبنی بر آن هستیم تا به‌واسطه آن قادر به دفع تهاجمات ترکیبی دشمنان و بدخواهان کشور و انقلاب اسلامی باشیم. در این مسیر نیز بایستی به این نکته دقت کنیم که محدود کردن رسانه به جریانات سیاسی و غفلت از همگراسازی ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغی در ذیل منافع ملی و اهداف انقلاب اسلامی، منجر به تضعیف قدرت نرم کشور و به‌طور خاص توان تبلیغی و رسانه‌ای آن می‌شود.

بدون شک توقف در نگاه سنتی به رسانه و تبلیغات، ما را از پیشرفت در حوزه تبلیغ و ارتقاء قدرت نرم کشور بازمی‌دارد لذا بیایید نفس تازه کنیم و طرحی نو در اندازیم که برگرداندن مرجعیت رسانه‌ای و تبلیغی به داخل و تقویت رسانه‌های صاحب هویت اگرچه سخت اما شدنی است! بیایید به عشق انقلاب و ملت با اولویت به ماجرا نگاه کنیم که در جهاد تبیین، خط مقدم، رسانه است پس خاکریزهای رسانه‌ای و تبلیغی را باید مستحکم و پایدار نماییم.

اشتراک‌گذاری:

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

192-192-263-min
خواندنی
تمبر یادبود سهروردی در تیراژ ۶۰ هزار سری منتشر شد
آموزش روش‌های بازیابی رمز اینستاگرام
آموزش دائمی کردن خط همراه اول
ساها در جمع ۵ ایرلاین برتر کشور با کمترین تاخیر در پروازها
بازدید رئیس پلیس راهور فراجا از محدوده نقاط حادثه خیز در غرب استان تهران و هماهنگی با سازمان راهداری جهت رفع آن نقاط
پلیس راهور با مردم و در کنار مردم برای امنیت بیشتر
بازدید رئیس پلیس راهورفراجا از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران /لزوم تقلیل سن معافیت معاینه فنی خودرو به ۲ سال
بازدید رییس پلیس راهور فراجا از محورهای شرق استان تهران
بهترین گوشی‌های سری ردمی شیائومی برای خرید در زمستان 1402
مزایا و معایب گوشی‌های هوشمند شیائومی
بهترین موزیک پلیرهای اندروید ۲۰۲۳
تاکید بر نقش چشمگیر تبلیغات در رشد صنایع فرهنگی و خلاق
بهترین گوشی‌های هوشمند اقتصادی سامسونگ در پاییز 1402
ترفندهای افزایش سرعت اینترنت موبایل و کامپیوتر
تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو را چطور متوجه شویم؟
راه‌اندازی مرکز نوآوری پزشکی در کشور با مشارکت همراه اول
دسته بازی کامپیوتر را چگونه به موبایل اندروید متصل کنیم؟
مدیر کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان خراسان رضوی معرفی شد
وی پی ان VPN چیست؛ نحوه کار آن به چه صورت است؟
دیوار و شیپور ضوابط آگهی های مسکن را پذیرفتند
۹ توصیه برای تقویت امنیت در تلگرام
بستن تبلیغات پیامکی همراه اول و ایرانسل
بهترین بازی‌ های آیفون
آغاز ثبت‌نام مقطع کاردانی و کارشناسی مرکز علمی کاربردی رجا برای ترم تحصیلی جدید
حضور استارتاپ ایرانی در جیتکس مراکش
تعداد مشترکان تلفن همراه از ۱۴۸ میلیون نفر عبور کرد
چند راه ساده برای اسکرین شات در سکرت چت تلگرام
مسئولیت اجتماعی؛ نقش مردم و تکلیفِ مسئولان
کتاب «ارتباطات بین‌المللی؛ بنیان‌ها و چالش‌ها» منتشر شد
معرفی گوشی های اقتصادی زیر 5 میلیون تومان
15 روش برای افزایش سرعت موبایل
تشخیص گوشی آیفون تعمیر شده
ارز نیمایی ترفند سوءاستفاده گران برای انحصاری شدن عرضه و فروش موبایل
چگونه شماره مجازی بسازیم؟
چگونه دستگاه‌های اندرویدی را روت کنیم؟
آیا برگرداندن چت ها و پیام های پاک شده تلگرام امکان‌پذیر است؟
نقل فرصتی برای شروع دوباره و هوشمندانه
مأمور رساندن شما به سرزمین ثروت انتخاب شد
کلاس هایی که برای موفقیت شرکت کردم
فکری که از من یک ثروتمند ساخت
زمان را تلف نکنید و با چیپس میوه آغاز کنید
با یاری کردن دیگران به موفقیت رسیدم
با این روش میلیونری خودساخته شدم
با استراتژی نیروی محرک ثروت را روشن کنید
فقط با رعایت یک اصل جذاب پولدار شدم
شبکه‌های اجتماعی
پربیننده‌ترین
دسته‌بندی‌ها
تبلیغات متنی
پیشنهاد سردبیر