ردکردن این

بستن تبلیغات پیامکی همراه اول و ایرانسل

حتما برای شما هم پیش آمده که بدون آنکه شماره خود را به سازمانی داده باشید، پیامک‌های تبلیغاتی دریافت کنید. این مسئله آزاردهنده تقریبا برای همه افراد پیش می‌آید و هر کاربران به طور روزانه با پیام‌های تبلیغاتی بسیاری روبرو می‌شوند. ولی برای بستن تبلیغات پیامکی ایرانسل و همراه اول چه باید کرد؟ آیا روشی برای لغو و غیرفعال‌سازی دائمی آنها وجود دارد؟

مجله فناوری تلفن همراه – پیامک‌های تبلیغاتی که معمولا در زمان‌های بدی از شبانه‌روز ارسال می‌شوند، آزاردهنده هستند و تنها راهی که می‌توان از آنها خلاصی پیدا کرد، این است که روشی برای غیرفعال‌سازی آنها پیدا کنیم.

حالا ما می‌خواهیم تمامی ترفندهایی که برای بستن تبلیغات در همراه اول و ایرانسل نیاز دارید را به شما یاد بدهیم تا دیگر چنین پیامک‌های اذیت‌کننده‌ای را دریافت نکنید؛ پس با ما همراه باشید. نکته اولی که مطرح می‌شود این است که چگونه باید در اپراتورهای مختلف پیامک‌ها را حذف کنیم یا به نوعی آنها را غیرفعال کنیم؟ برای یافتن پاسخ این سوالات به ادامه مطلب توجه بفرمایید.

چند نوع پیامک انبوه داریم؟

پیامک‌های انبوه شامل پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده هستند. پیامک‌های تبلیغاتی تنها برای تبلیغات طراحی شده‌اند و هزینه‌ای هم از کاربر کسر نمی‌کنند که برای مثال می‌توانیم به پیامک‌های اطلاع‌رسانی، پیشنهادهای ویژه، پیامک‌های حاوی کد تخفیف یا حراج‌های فصلی سایت بانی مد، سایت دیجی کالا و غیره اشاره کنیم. در هیچ‌ کجا از جهان این‌گونه پیامک‌ها بدون اطلاع قبلی کاربر برای فرد ارسال نمی‌شود ولی در ایران این موضوع فرق می‌کند، چرا که هر روزه با پیامک‌های تبلیغاتی زیادی روبرو می‌شویم که مایل به دریافت آنها نیستیم.

بستن تبلیغات پیامکی همراه اول و ایرانسل

فرقی که پیامک‌های ارزش افزوده یا value added service) VAS) با نوع قبلی دارند این است که این پیام‌ها از کاربر هزینه کم می‌کنند و باید آن را بپردازید. برخی از برنامه‌هایی که روی گوشی خودمان نصب می‌کنیم، به ازای هر روز نصب بودن روی گوشی، مبلغی از شارژ همراه کسر می‌کنند. پس قبل از نصب برنامه‌ای، توجه کنید که آن برنامه ارزش افزوده نیستند و قرار نیست بدون اینکه به شما خبر دهند، پولی از حسابتان کم کنند.

شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی

گلایه شهروندان از جایی آغاز شد که افرادی از طریق شماره‌های شخصی شروع به ارسال پیامک برای دیگر کاربران کردند. در این وضعیت، حتی اگر پیامک‌های تبلیغاتی را هم غیرفعال کنید، باز هم می‌بینید که چنین پیام‌هایی برایتان ارسال می‌شوند. برای همین امر، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که افراد می‌توانند برای شناسایی شماره‌های مزاحم، از شماره 195 استفاده کنند. با شماره‌گیری این شماره، فرد شناسایی شده و سیم‌کارت وی مسدود خواهد شد.

روش کلی بستن تبلیغات در اپراتورهای مختلف

هر یک از اپراتورها روش مختلفی برای بستن تبلیغات پیشنهاد می‌کنند که به آنها اشاره خواهیم کرد، ولی در ابتدا قصد داریم روش کلی بستن تبلیغات از طریق پیامک، پشتیبانی، کد دستوری و غیره را معرفی کنیم و سپس روش‌های مختلف را برای هر یک از اپراتورها به صورت جداگانه بررسی کنیم.

با لغو پیامک‌های تبلیغاتی، دیگر هیچ کسب‌وکاری نمی‌تواند پیامکی برایتان ارسال کند و تنها پیامک‌های بانکی و خدماتی باقی خواهند ماند؛ در نتیجه، نباید دیگر امیدوار باشید که پیامکی حاوی کد تخفیف، پیشنهادهای ویژه، رویدادها و غیره را دریافت کنید.

روش‌های غیرفعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی در تمام اپراتورها به صورت خلاصه

  1. تماس با ستاره 800 مربع
  2. ارسال پیامک حاوی عدد 1 به شماره 800

روش اول: تماس با شماره ستاره 800 مربع

در این روش، باید ابتدا وارد بخش تماس شوید و کد #800* را شماره‌گیری کنید. حالا از بین گزینه‌هایی که نمایش داده شده است، باید گزینه اول یا همان قطع پیامک تبلیغاتی را انتخاب کنید. در کادر عدد 1 (به صورت انگلیسی) را وارد کنید و سپس روی گزینه Send (ارسال) بزنید. پس از آن پیامکی مبنی بر بستن تبلیغات به شماره مذکور ارسال می‌شود که نشان از غیرفعال‌سازی آن تا 24 ساعت آینده دارد.

لغو پیامک‌های ارزش افزوده در همین روش

در این روش کافی است ابتدا وارد بخش تماس شوید و کد #800* را شماره‌گیری کنید. حالا از بین گزینه‌هایی که نمایش داده شده است، باید گزینه دوم یا همان قطع خدمات محتوایی را انتخاب کنید. در کادر عدد 2 (به صورت انگلیسی) وارد کنید و سپس روی گزینه Send (ارسال) بزنید. پس از آن پیامکی مبنی بر بستن خدمات محتوایی به شماره مذکور ارسال می‌شود که نشان از غیرفعال‌سازی آن تا 24 ساعت آینده دارد.

روش دوم: ارسال پیامک حاوی عدد 1 به شماره 800

اگر مایلید روش دوم را برای لغو پیامک‌های تبلیغاتی انجام دهید بهتر است در ابتدا وارد بخش پیامک گوشی شوید و در بخش متن عدد 1 را تایپ کنید. سپس آن را به شماره 800 ارسال کرده و منتظر بمانید.

کمی بعد ملاحظه می‌کنید که پیامکی مبنی بر بستن تبلیغات و غیرفعال‌سازی تمامی سرویس‌های ارزش افزوده ارسال خواهد شد. اگر هنوز هم می‌خواهید پیام‌ها را لغو کنید، بهتر است کد 355 را به شماره 98800 بفرستید. حالا دیگر کار به اتمام رسید؛ چرا که پیامکی مبنی بر قطع سرویس‌های پیامکی تا 24 ساعت آینده دریافت خواهید کرد.

بستن تبلیغات در همراه اول

  1. ارسال عدد 1 به 8999
  2. شماره‌گیری کد دستوری 8999
  3. شماره‌گیری 9990
  4. استفاده از اپلیکیشن همراه من

روش اول: ارسال عدد 1 به 8999

برای بستن تبلیغات در همراه اول تنها کافی است عدد 1 را به شماره 8999 ارسال کنید. پس از آن، مشاهده می‌کنید که پیامکی از شماره 988999 مبنی بر لغو پیام‌های تبلیغاتی تا 24 ساعت آینده برایتان ارسال می‌شود.

روش دوم: شماره‌گیری کد دستوری 8999

در این روش، ابتدا باید وارد بخش تماس شوید و کد #8999* (ستاره 8999 مربع) را شماره‌گیری کرده و منتظر بمانید. اکنون صفحه‌ای ظاهر می‌شود؛ اگر عدد 1 را در کادر وارد کنید، پیامک‌های تبلیغاتی برایتان حذف می‌شود ولی اگر عدد 2 را وارد کادر کنید، سرویس پیامک‌های تبلیغاتی برایتان فعال خواهد شد.

پس از ارسال عدد 1، پیامکی مبنی بر لغو ارسال پیامک‌های تبلیغاتی تا 24 ساعت آینده برایتان ارسال خواهد شد. اگر منصرف شدید، می‌توانید با همین روش پیش رفته و عدد 2 را در درون کادر بنویسید و ارسال کنید. از این طریق، سرویس پیامکی برایتان فعال می‌شود.

روش سوم: بستن تبلیغات با شماره‌گیری 9990

اگر می‌خواهید این روش را امتحان کنید، تنها کافی است وارد بخش تماس‌ها شده و شماره 9990 را شماره‌گیری کنید. کمی بعد تلفن گویا همراه اول شما را راهنمایی می‌کند تا سرویس پیامکی خود را ببندید. پس از چند دقیقه نیز پیامکی حاوی ثبت درخواست حذف پیامک تبلیغاتی دریافت خواهید کرد.

روش چهارم: استفاده از اپلیکیشن همراه من

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید برای حذف پیامک‌های تبلیغاتی انجام دهید این است که برنامه همراه من را نصب کنید. پس از نصب آن، علاوه بر اینکه می‌توانید از امکانات فراوان این برنامه استفاده کنید، قادر خواهید بود سرویس پیامکی تبلیغاتی را نیز در برنامه لغو کنید.

بستن تبلیغات پیامکی همراه اول و ایرانسل

در ابتدا کافی است پس از دانلود برنامه، به بخش خدمات در پایین صفحه بروید و از بخش خدمات پیامک، روی پیامک انبوه کلیک کنید. حالا می‌بینید که در این صفحه دو گزینه دریافت پیامک‌های اطلاع‌رسانی و دریافت پیامک‌های تبلیغاتی وجود دارد. اگر می‌خواهید دیگر پیامک‌های تبلیغاتی دریافت نکنید، بهتر است هردو گزینه را غیرفعال کرده و خودتان را از شر چنین پیام‌های آزاردهنده‌ای خلاص کنید.

بستن تبلیغات در ایرانسل

  1. شماره‌گیری کد دستوری 5006
  2. تماس با شماره 700
  3. استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من

روش اول: شماره‌گیری کد دستوری 5006

اولین روش برای قطع دریافت تبلیغات شماره‌گیری کد دستوری 5006 است. برای این کار تنها کافی است وارد بخش تماس‌ها شده و شماره #5006* (ستاره 5006 مربع) را شماره‌گیری کنید. اکنون باید در کادر مقابل عدد 1 را نوشته و ارسال کنید. دوباره کادر جدیدی می‌بینید، اینجا باید برای لغو پیامک‌ها عدد 2 را در کادر نوشته و ارسال کنید. در نهایت پیامکی مبنی بر عدم دریافت پیامک روی صفحه ظاهر می‌شود.

روش دوم: تماس با شماره 700

علاوه بر روش بالا، می‌توانید از این روش نیز استفاده کنید. برای این کار کافی است شماره 700 را شماره‌گیری کرده و منتظر بمانید. تلفن گویای ایرانسل خدمات فراوانی داشته و می‌توانید برای قطع سرویس پیامکی نیز از آن استفاده کنید.

لازم به ذکر است که تماس با این شماره هیچ‌گونه هزینه‌ای برایتان نخواهد داشت.

روش سوم: استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من

اپلیکیشن ایرانسل من نیز مانند برنامه همراه من قابلیت‌های فراوانی داشته و سرویس‌های متفاوتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای لغو دریافت سیستم پیامکی کافی است در ابتدا این برنامه را از گوگل پلی استور دانلود کرده و وارد شوید.

بستن تبلیغات پیامکی همراه اول و ایرانسل
  1. در ابتدا، وارد برنامه ایرانسل من شوید، گزینه سایر را از منوی پایین صفحه بزنید.
  2. از منوی باز شده از بخش بالای صفحه سمت راست روی گزینه پرونده کلیک کنید.
  3. اکنون در سربرگ تنظیمات، گزینه مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی را انتخاب کنید.
  4. اکنون صفحه‌ای برای غیرفعال‌سازی پیامک‌ها برایتان باز شده است.
  5. در آخر، سوالی برای اطمینان از غیرفعال کردن این سرویس روی صفحه ظاهر می‌شود، روی گزینه بلی بزنید و آن را غیرفعال کنید.

چه پیامک‌هایی غیرفعال نمی‌شوند؟

برخی از پیام‌هایی که برای کاربران ارسال می‌شوند، موضوعاتی اطلاع‌رسانی دارند و نمی‌توان آن‌ها را غیرفعال کرد. این پیامک‌ها شامل پیامک‌ بانک‌ها، نیروی انتظامی و پلیس، قضایی، دولتی و اپراتورها است که قابلیت لغو و غیرفعال‌سازی آنها وجود ندارد.

پیامک‌هایی که از سرویس خط خدماتی ارسال می‌شوند، نباید تبلیغاتی باشند و پیامک‌هایی مانند واریز و برداشت از حساب بانکی، جریمه و تخلف ماشین، وضعیت پرونده‌های قضایی، تایید سفارش، رمز عبور، تکمیل و ارسال سفارش و غیره از همین خط ارسال می‌شوند که اگر جنبه تبلیغاتی بگیرند، نقض در قوانین محسوب خواهد شد و فرد می‌تواند از فرستنده پیام شکایت کند.

لغو پیامک تبلیغاتی و عدم دریافت اطلاع‌رسانی‌های مهم!

متاسفانه با لغو سیستم تبلیغاتی، پیامک‌های مفید، تبلیغات مهم و اطلا‌ع‌رسانی‌های ارزشمند دیگر برایتان ارسال نمی‌شوند. پس می‌توانید با مخابرات تماس بگیرید و از خدمات مبتنی بر محتوای بیهوده شکایت کنید.

قبل از آن نیز بهتر است فرهنگ‌سازی کنیم تا سیستم پیامکی کشور در مسیر بهتری قرار بگیرد و میزان فعالیت سودجویان کاهش یابد. با تلاش هر روزه، می‌توانیم مردم را آگاه کنیم و در این مسیر، مخابرات نیز بتواند راحت‌تر سیستم پیامکی خود را بهبود ببخشد. امیدواریم شرایط کنونی بهتر شده و شاهد وضعیت خوبی در سیستم پیامکی کشور باشیم.

اشتراک‌گذاری:

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

192-192-263-min
خواندنی
الناز سخائیان به عنوان اولین مدیر ایرانی شرکت نستله ایران منصوب شد
تمبر یادبود سهروردی در تیراژ ۶۰ هزار سری منتشر شد
آموزش روش‌های بازیابی رمز اینستاگرام
آموزش دائمی کردن خط همراه اول
ساها در جمع ۵ ایرلاین برتر کشور با کمترین تاخیر در پروازها
بازدید رئیس پلیس راهور فراجا از محدوده نقاط حادثه خیز در غرب استان تهران و هماهنگی با سازمان راهداری جهت رفع آن نقاط
پلیس راهور با مردم و در کنار مردم برای امنیت بیشتر
بازدید رئیس پلیس راهورفراجا از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران /لزوم تقلیل سن معافیت معاینه فنی خودرو به ۲ سال
بازدید رییس پلیس راهور فراجا از محورهای شرق استان تهران
بهترین گوشی‌های سری ردمی شیائومی برای خرید در زمستان 1402
مزایا و معایب گوشی‌های هوشمند شیائومی
بهترین موزیک پلیرهای اندروید ۲۰۲۳
تاکید بر نقش چشمگیر تبلیغات در رشد صنایع فرهنگی و خلاق
بهترین گوشی‌های هوشمند اقتصادی سامسونگ در پاییز 1402
ترفندهای افزایش سرعت اینترنت موبایل و کامپیوتر
تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو را چطور متوجه شویم؟
راه‌اندازی مرکز نوآوری پزشکی در کشور با مشارکت همراه اول
دسته بازی کامپیوتر را چگونه به موبایل اندروید متصل کنیم؟
مدیر کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان خراسان رضوی معرفی شد
وی پی ان VPN چیست؛ نحوه کار آن به چه صورت است؟
دیوار و شیپور ضوابط آگهی های مسکن را پذیرفتند
۹ توصیه برای تقویت امنیت در تلگرام
بهترین بازی‌ های آیفون
آغاز ثبت‌نام مقطع کاردانی و کارشناسی مرکز علمی کاربردی رجا برای ترم تحصیلی جدید
حضور استارتاپ ایرانی در جیتکس مراکش
تعداد مشترکان تلفن همراه از ۱۴۸ میلیون نفر عبور کرد
چند راه ساده برای اسکرین شات در سکرت چت تلگرام
مسئولیت اجتماعی؛ نقش مردم و تکلیفِ مسئولان
کتاب «ارتباطات بین‌المللی؛ بنیان‌ها و چالش‌ها» منتشر شد
معرفی گوشی های اقتصادی زیر 5 میلیون تومان
15 روش برای افزایش سرعت موبایل
تشخیص گوشی آیفون تعمیر شده
ارز نیمایی ترفند سوءاستفاده گران برای انحصاری شدن عرضه و فروش موبایل
چگونه شماره مجازی بسازیم؟
ضرورت بازسازی ظرفیت‌های رسانه‌ای انقلاب
چگونه دستگاه‌های اندرویدی را روت کنیم؟
آیا برگرداندن چت ها و پیام های پاک شده تلگرام امکان‌پذیر است؟
نقل فرصتی برای شروع دوباره و هوشمندانه
مأمور رساندن شما به سرزمین ثروت انتخاب شد
کلاس هایی که برای موفقیت شرکت کردم
فکری که از من یک ثروتمند ساخت
زمان را تلف نکنید و با چیپس میوه آغاز کنید
با یاری کردن دیگران به موفقیت رسیدم
با این روش میلیونری خودساخته شدم
با استراتژی نیروی محرک ثروت را روشن کنید
شبکه‌های اجتماعی
پربیننده‌ترین
دسته‌بندی‌ها
تبلیغات متنی
پیشنهاد سردبیر