توالت هوشمند، آینده تشخیص بیماری‌ها؟ دوربین جدید مدفوع شما را آنالیز می‌کند!

یک استارتاپ آمریکایی با ساخت دوربین توالت هوشمند، روشی نوین برای بررسی سلامت افراد ارائه کرده است. این دوربین با استفاده از هوش مصنوعی، مدفوع و ادرار را آنالیز کرده و اطلاعات مفیدی درباره سلامت روده و میزان آب بدن ارائه می‌دهد.

مدفوع شما می‌تواند اطلاعات زیادی درباره سلامت‌تان ارائه کند.

استارتاپ آمریکایی Throne دوربینی ساخته است که در توالت قرار می‌گیرد و از مدفوع شما عکاسی می‌کند. این دوربین که فعلاً در حالت بتاست، با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند چیزهایی مثل سلامت روده را از طریق مدفوع و میزان مصرف آب را از طریق ادرار شما را بررسی کند.

به‌ گزارش دیجیاتو به نقل از تک‌کرانچ، استارتاپ Throne فناوری خود را «هوش روده مصنوعی» می‌نامد و مدعی است آن را با کمک پزشکان آموزش داده است تا به شما کمک کند متوجه شوید مدفوعتان چه چیزی درباره سلامتتان نمایش می‌دهد. این سیستم همچنین با تحلیل وضعیت ادرار می‌تواند سطح آب بدن شما را متوجه شود.

توالت هوشمند، آینده تشخیص بیماری‌ها؟ دوربین جدید مدفوع شما را آنالیز می‌کند!

این استارتاپ تأکید می‌کند تصاویری که دوربین ثبت‌ می‌کند، به‌صورت ناشناس درمی‌آیند. Throne می‌گوید: «ما فقط تصاویر محتوای کاسه توالت شما را ضبط می‌کنیم. هیچ داده دیگری به مأموریت ما ارتباط ندارد و می‌تواند توانایی ما در ارائه اطلاعات دقیق سلامتی را به‌ خطر بیندازد. ما از فناوری تشخیص تصویر برای حذف خودکار هر تصویر نامرتبطی استفاده می‌کنیم. با این کار مطمئن می‌شویم فقط داده‌های مرتبط با توالت حفظ شود.»

کاربران می‌توانند به داده‌های کامل خود دسترسی داشته باشند و ببینند Throne چه اطلاعاتی گردآوری کرده است. این استارتاپ به درخواست کاربر می‌تواند همه داده‌های فرد را حذف کند. این اطلاعات رمزنگاری نیز می‌شوند.

توالت هوشمند، آینده تشخیص بیماری‌ها؟ دوربین جدید مدفوع شما را آنالیز می‌کند!

Throne توضیح می‌دهد: «ما به داده‌های اشخاص دسترسی نداریم. تیم ما فقط داده‌های ناشناس و تجمیع‌شده را تحلیل می‌کند؛ امکان ردیابی کاربر اصلی این داده‌ها وجود ندارد.»

دوربین Throne پس از دوره بتای محدود، اکنون برای پیش‌خرید در دسترس قرار گرفته است. قیمت این دوربین 499 دلار است اما برای کسانی که زودتر این محصول را سفارش دهند، تخفیف 200 دلاری در نظر گرفته شده. این استارتاپ کارش را به‌عنوان مارکت‌پلیسی برای خدمات سلامتی شروع کرده بود اما خیلی زود متوجه شد این بازار اشباع شده است؛ درنهایت آن‌ها مسیر کسب‌وکار خود را عوض کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا