ردکردن این

آموزش ساخت اپل آی دی رایگان با گوشی یا کامپیوتر

تغییرات جدید آیتونز، ساخت اپل آیدی را بسیار ساده‌تر از گذشته کرده است. در ادامه راهنمای قدم به قدم ساخت آن را شرح می‌دهیم.

مجله فناوری تلفن همراه – Apple ID همانند شناسنامه کاربران گوشی آیفون است. ساخت اپل آیدی اولین پیش‌نیاز جهت بهره بردن از استور غنی و اپلیکیشن‌های بی‌نظیر اکو سیستم آی‌او‌اس است. به همین دلیل هر شخصی که دستگاهی از محصولات اپل را تهیه می‌کند، باید در اولین فرصت آیدی مخصوص خود را بسازد. متأسفانه اپل برخلاف روند بسیار ساده سایر شرکت‌ها اعم از گوگل و مایکروسافت، از روند پیچیده‌تر و بالطبع به‌همراه امنیت بالاتری جهت ساخت آیدی برای کاربران گجت‌های خود استفاده کرده است. در ادامه به‌طور کامل و قدم به قدم مراحل ساخت اپل آیدی را بدون پرداخت هزینه و کاملا رایگان شرح خواهیم داد و برای تمامی مشکلات احتمالی بهترین راه‌حل را عنوان خواهیم کرد.

آموزش ساخت Apple ID بدون شماره تلفن (روش پیشنهادی)

ساخت Apple ID پیش‌ازاین ازطریق وب‌سایت رسمی appleid.apple.com امکان‌پذیر بود؛ اما اکنون و با توجه به اضافه‌شدن شماره‌تلفن در فرم اپل آیدی، دیگر نمی‌توان از آن طریق اقدام کرد؛ مگر اینکه شماره‌ی معتبر خارجی داشته باشید. ناگفته نماند ساخت اپل آیدی با شماره‌ی مجازی را نیز به‌‌دلیل ماهیت موقتی اکثر شرکت‌های ارائه‌کننده‌ی شماره‌های مجاز، به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌کنیم. گذشته از تاریخ انقضای شماره‌های مجازی، موضوع دیگر اشتراکی‌بودن آن‌ها است که احتمالا در آینده شما را دچار مشکل می‌کند. به‌خاطر داشته باشید برای ساخت اپل آیدی به نرم‌افزار تغییر IP نیاز ندارید و می‌توانید بدون آن‌ها مراحل را دنبال کنید.

برای ساخت اپل آیدی بدون شماره‌تلفن و ازطریق آیتونز لازم است ابتدا نرم‌افزار آیتونز را روی سیستم خود نصب کنید. توجه کنید نسخه‌های جدید آیتونز نیز از شما شماره‌تلفن معتبر می‌خواهند؛ بنابراین، باید نسخه‌های قدیمی‌تر را تهیه کنید. نسخه‌ی استفاده‌شده‌ی ما برای ساخت اپل آیدی iTunes 12.10.5.12 است و با نسخه‌های جدید آیتونز مانند 12.10.7 امکان دورزدن نیاز به شماره‌تلفن دردسترس نیست.

دانلود آیتونز 12.10.5.12

مرحله‌ی اول:

نرم‌افزار آیتونز را باز کنید و سپس طبق عکس زیر مراحل را انجام دهید:

ساخت اپل آیدی بدون شماره / ساخت اپل آیدی با آیتیونز

۱. در نوار منو بالا سمت چپ روی گزینه‌ی Account کلیک کنید تا زبانه‌ی آن باز شود.

۲. از منو بازشده روی Sign In کلیک کنید تا پنجره‌ی جدیدی باز شود.

مرحله‌ی دوم:

پنجره‌ای که باز شده است، در اصل برای واردشدن به‌ حساب کاربری اپل آیدی ازطریق آیتونز کاربرد دارد؛ اما همان‌طورکه در عکس می‌بینید، گزینه‌ی ساخت اپل آیدی در این بخش نیز وجود دارد؛ بنابراین، روی Create New Apple ID کلیک کنید تا وارد مرحله‌ی بعدی شوید.

ساخت اپل آیدی بدون شماره / ساخت اپل آیدی با آیتیونز

مرحله‌ی سوم:

در این مرحله، شناسه‌ی اپل آیدی و رمزعبور را بنابر اطلاعات ایمیل شخصی‌تان وارد می‌کنید.

ساخت اپل آیدی بدون شماره / ساخت اپل آیدی با آیتیونز

۱. در بخش اول، آدرس ایمیلی را که قصد دارید از آن به‌عنوان اپل آیدی استفاده کنید، به‌همراه رمزعبور مدنظر وارد کنید. توجه کنید از آدرس ایمیلی استفاده کنید که به آن دسترسی دارید و می‌توانید کد فعال‌سازی برای تأیید ایمیل را دریافت کنید؛ بنابراین، از ایمیل جعلی یا ایمیل‌هایی استفاده نکنید که رمزعبور آن را به‌خاطر ندارید. ناگفته نماند آدرس ایمیلی که اعلام می‌کنید، شناسه‌ی اپل آیدی شما می‌شود و برای استفاده از خدمات اپ‌استور باید از آن استفاده کنید.

۲. در این مرحله باید کشور یا منطقه‌ی خود را انتخاب کنید که با توجه به استفاده از آدرس پستی آمریکا، آن را روی United States قرار دهید.

۳. گزینه‌ی تأیید موافقت با قوانین و شرایط استفاده از خدمات اپل را بزنید تا کلیک Continue در گوشه‌ی پایین سمت راست فعال شود.

۴. روی Continue کلیک کنید تا وارد مرحله‌ی بعدی ساخت اپل آیدی بدون شماره‌تلفن شوید.

مرحله‌ی چهارم:

در این مرحله، اطلاعات شخصی شما لازم است. به‌خاطر بسپارید این اطلاعات را با هیچ فردی به‌اشتراک نگذارید؛ زیرا دسترسی به این اطلاعات به‌مثابه‌ی دسترسی کامل به اپل آیدی شما است. همچنین فقط‌و‌فقط با این اطلاعات می‌توان حساب اپل آیدی خود را بازیابی کنید یا رمزعبور را تغییر دهید.

ساخت اپل آیدی بدون شماره / ساخت اپل آیدی با آیتیونز

۱. در این بخش نام و نام‌خانوادگی و تاریخ تولد خود را وارد کنید که ازطریق وب‌سایت time.ir از شمسی به میلادی تبدیل کرده‌اید.

۲. درادامه سه سؤال امنیتی به ‌انتخاب کاربر مطرح می‌شود و کاربر باید پاسخ آن‌ها را بدهد تا در آینده برای بازیابی حساب اپل آیدی یا خرید اپلیکیشن یا گیفت کارت بتواند فرایند خرید را تکمیل کند. ذخیره‌ی پاسخ‌هایی که به سؤالات می‌دهید، بسیار مهم است؛ زیرا اپل در صورت مشکوک‌شدن به حساب شما یا هنگام خرید اپلیکیشن آن‌ها را از شما خواهد پرسید و اگر پاسخ اشتباه وارد کنید، حساب کاربری اپل آیدی شما مسدود خواهد شد؛ بنابراین، پاسخ‌ها را حتما به‌خاطر بسپارید یا درصورت لزوم آن‌ها را در جایی مطمئن ذخیره کنید.

۳. این بخش برای ارسال اخبار و تازه‌های اپل به ایمیل کاربر است. پیشنهاد ما غیرفعال‌کردن این گزینه است تا در آینده اینباکس ایمیلتان شلوغ نشود؛ به‌ویژه اینکه با غیرفعال‌کردن آن خدمات مهمی را از دست نخواهید داد.

۴. بعد از تکمیل فرم، کلید Continue فعال می‌شود. روی آن کلیک کنید تا به مرحله‌ی بعدی وارد شوید.

مرحله‌ی پنجم:

این مرحله با اطلاعات پرداخت و آدرس پستی تکمیل می‌شود.

ساخت اپل آیدی بدون شماره / ساخت اپل آیدی با آیتیونز

۱. گزینه‌ی None را انتخاب کنید.

۲. دوباره نام و نام‌خانوادگی را وارد کنید و درادامه آدرس پستی از کشور آمریکا که از وب‌سایت fakeaddressgenerator دریافت کردید، به‌ترتیب در بخش‌های مشخص وارد کنید. توجه کنید در وب‌سایتی که از آن آدرس پستی دریافت می‌کنید، اطلاعات حساب بانکی جعلی نیز ارائه می‌کند، به‌هیچ‌عنوان از آن اطلاعات استفاده نکنید. می‌توانید فیلد مربوط به Apt و suite و bldg را خالی بگذارید. نام شهر را تایپ کنید و ایالت را از بین ۵۰ ایالت آمریکا انتخاب کنید.

ساخت اپل آیدی بدون شماره / ساخت اپل آیدی با آیتیونز

اگر به‌وب‌سایت آدرس‌های پستی جعلی دسترسی نداشتید، می‌توانید از اطلاعات زیر استفاده کنید.

آدرس اول:

  • Street: 1 Infinite loop
  • City: CUPERTINO
  • Province: CA
  • Zipcode: 95014.2083
  • Tel: 031 1298567

آدرس دوم:

  • Street: 9592, Harding Avenue, Surfside
  • City: Miami
  • Province: FL
  • Zipcode: 33154
  • Tel: 305.8611077

۳. برای ثبت اطلاعات واردشده روی گزینه‌ی Continue کلیک کنید. تا به مرحله‌ی بعدی بروید.

مرحله‌ی ششم:

در این مرحله، باید اپل آیدی خود را تأیید کنید. درواقع، در ساخت اپل آیدی بدون شماره‌تلفن ازطریق آیتونز روال تأیید اپل آیدی مانند قبل و ازطریق ارسال کد تأیید به آدرس ایمیل انجام می‌شود؛ حال‌آنکه در شیوه‌ی جدید کد تأیید برای شماره‌تلفن واردشده ارسال خواهد شد.

ساخت اپل آیدی بدون شماره / ساخت اپل آیدی با آیتیونز

۱. کد تأیید به آدرس ایمیلی ارسال می‌شود که در ابتدای فرایند ساخت اپل آیدی ازطریق آیتونز وارد کردید.

۲. به آدرس ایمیل خود مراجعه کنید و پیام ارسال‌شده‌ی اپل را باز و سپس کد شش‌رقمی را تایپ کنید.

۳. اگر به هردلیلی ایمیلی دریافت نکردید، بعد از چند دقیقه روی گزینه‌ی Request a New Code کلیک کنید تا مجددا ایمیل برایتان ارسال شود.

۴. با تایپ کد تأیید، گزینه‌ی Verify فعال خواهد شد. روی آن کلیک کنید تا به مرحله‌ی آخر بروید.

مرحله‌ی هفتم:

با ورود به این مرحله، ابتدا با پیامی رو‌به‌رو می‌شوید که اپل آیدی در حال آماده‌سازی است. چند لحظه صبر کنید تا فرایند تکمیل شود.

ساخت اپل آیدی بدون شماره / ساخت اپل آیدی با آیتیونز

۱. در انتها پیامی نمایش داده می‌شود که اپل آیدی شما اکنون می‌تواند برای دسترسی به خدمات اپل استفاده شود.

۲. با کلیک روی گزینه‌ی ادامه، وارد Store آیتونز می‌شوید.

نکته مهم: اپل احتمالا در پایان روند ثبت‌نام یا ورود با اپل آیدی ساخته شده، در خواست فعال‌سازی Two-Step Authentication را می‌دهد که در جریان این روند، شماره تلفن را درخواست می‌کند. در صورت نمایش این پیام، آن را Skip کنید و هیچگاه اقدام به فعال کردن این قابلیت نکنید.


برای ساخت اپل آیدی به آدرس و شماره تلفن نیاز است که پیش از آغاز عملیات ساخت اکانت در سایت اپل، باید اطلاعات لازم را یافت.

پیش‌نیاز ساخت اپل آیدی: آدرس

پیش از ورود به سایت اپل‌ آیدی پیشنهاد می‌شود ابتدا با فعال کردن نرم‌افزار تغییر IP یا VPN خود به سایت fakeaddressgenerator مراجعه کنید و روی گزینه‌ی Random Address کلیک کنید. سپس بدون بستن صفحه‌ی مربوطه، VPN خود را خاموش کرده و مراحل زیر را طی کنید. دلیل این موضوع را در پایان مقاله تشریح کرده‌ایم.

آموزش ساخت اپل آید / Apple ID

پیش‌نیاز ساخت اپل آیدی: شماره تلفن

کاربران ایرانی برای ساخت اپل آیدی چه راه‌حل‌هایی پیش‌رو دارند؟ سه روش موجود عبارت‌اند از:

  • استفاده از شماره‌ای واقعی به‌واسطه‌ی فردی آشنا در خارج از کشور: بهترین و مطمئن‌ترین گزینه
  • ساخت شماره‌ی مجازی و استفاده از سرویس‌های رایگان یا پولی در این زمینه: روش ایدئال برای کاربران ایرانی که البته با هزینه همراه است
  • استفاده از سرویس‌های دریافت پیامک:‌ ارزان‌ترین، ساده‌ترین و البته غیراصولی‌ترین روش موجود

در ادامه به تشریح هر یک از موارد بالا پرداخته‌ایم.

استفاده از شماره تلفن واقعی

بخش شماره موبایل تنها به یک دلیل به مراحل ساخت اپل‌ آیدی افزوده شده است؛ افزایش ایمنی اکانت و اطلاعات کاربران. به همین دلیل ایدئال‌ترین راه‌حل موجود استفاده از شماره‌ تلفن واقعی است که همواره دردسترس خواهد بود. اما این راه‌حل برای عموم کاربران ایرانی دردسترس نیست. به‌همین دلیل استفاده از شماره‌های مجازی بهترین گزینه‌ی دردسترس خواهد بود که در ادامه به تشریح آن می‌پردازیم.

ساخت شماره مجازی

بهترین و درعین‌حال امن‌ترین روش موجود دردسترس برای کاربران ایرانی گوشی آیفون ساخت شماره تلفن مجازی است. این روش کاملا قانونی است و سرویس‌های متعددی درحال‌حاضر اقدام به ارائه‌ی شماره‌ی تلفن مجازی برای کاربرد‌های شخصی و سازمانی در سطح جهان می‌کنند؛ اما متاسفانه عموم این سرویس‌ها پولی هستند و در قبال هزینه‌ای اولیه یا ماهیانه، شماره تلفن مدنظر کاربران با کد کشورهای مختلف را عرضه می‌کنند.

تنها سرویس رایگان موجود گوگل ویس (Google Voice) است که تنها به ارایه‌ی شماره‌ی مجازی مخصوص ایالات متحده می‌پردازد. همان‌طور که اشاره شد این سرویس رایگان است اما برای ثبت‌نام در آن نیاز به شماره‌ی تلفن نیاز خواهید داشت که این موضوع خود مشکلات زیادی برای استفاده‌ی آن توسط کاربران ایرانی ایجاد می‌کند. درحال‌حاضر راهکاری قطعی و ساده برای ثبت‌نام و استفاده از سرویس گوگل ویس موجود نیست.

برخی از سایت‌های ایرانی به فروش شماره‌ تلفن مجازی گوگل یا سایر سرویس‌های می‌پردازند که می‌توانید با خرید از آن‌ها مشکل ثبت‌نام اپل آیدی یا سایر موارد نیازمند به شماره تلفن را حل کنید.

نکته مهم: فراموش نکنید در صورت عدم استفاده از شماره تلفن گوگل برای مدت مشخصی که گوگل آن را دقیق اعلام نکرده است و به‌صورت تقریبی بین ۳ تا ۶ ماه است، شماره از شما سلب خواهد شد.

سرویس‌های رایگان دریافت پیامک

سایت‌هایی وجود دارند که امکان دریافت و مشاهده‌ی عمومی پیامک را بدون هیچ‌گونه ثبت‌نام دراختیار کاربران قرار می‌دهند. سایت‌های زیر نمونه‌هایی از این سرویس‌های دریافت پیامک آنلاین هستند.

شماره مجازی برای ساخت اپل آیدی

برای شروع ابتدا به یکی از وب‌سایت‌های زیر مراجعه کنید. سپس یکی از شماره‌های تلفن ایالات متحده را انتخاب کرده و در مراحل ثبت‌نام اپل آیدی وارد کنید.

شماره مجازی برای ساخت اپل آیدی

در ادامه با مراجعه به بخش اینباکس همان شماره تلفن خاص، پیام کد اپل را مشاهده خواهید کرد و می‌توانید کد ارسالی را در سایت اپل وارد کنید.

نکات بسیار مهم

اپل به بررسی اطلاعات وارد شده و حذف نمونه‌های تقلبی شهرت زیادی دارد. این موضوع پیش‌تر و در خصوص صحت آدرس‌های وارد شده در روند ساخت اپل آیدی مشاهده شد. به همین دلیل احتمالا در آینده‌ی نزدیک هنگام استفاده از برخی شماره‌های هر یک از سرویس‌های مذکور بالا با پیغام خطا و صحیح نبودن شماره‌ی وارد شده، رو‌به‌رو شوید. در این صورت تمامی شماره‌های دردسترس سایت‌های مذکور را آزمایش کنید تا به نمونه‌ی مورد تأیید اپل برسید.

در خصوص سرویس‌های دریافت پیامک ذکر این نکته ضروری است؛ شما صاحب خطی که پیامک را دریافت می‌کند نیستید. بسیاری از سرویس‌های مذکور نیز در مرور زمان شماره‌های فعال خود را تغییر می‌دهند و بنابراین، در آینده و هر زمانی‌که نیاز به تأیید مجدد شماره تلفن باشد، به احتمال قوی امکان انجام این فرایند را نخواهید داشت. به همین دلیل همواره از اطلاعات ضروری خود مانند تصاویر، شماره تلفن و پیام‌های متنی در کامپیوتر خود پشتیبان تهیه کنید و از ذخیره‌سازی اطلاعات حساس خود در فضای ابری اپل و اتکا به آن قویا خودداری کنید.

شماره‌ی استفاده شده و آدرس سایت سرویس مذکور را در مکانی امن ذخیره کنید تا در آینده و در صورت درخواست اپل، با مراجعه به وب‌سایت شانس اندکی برای بازیابی اکانت خود (در صورت فعال بودن شماره‌ی تلفن مورد استفاده‌ی شما) داشته باشید.

بااین‌حال، اگر از این راهکارها استفاده می‌کنید اکیدا توصیه می‌کنیم گزینه‌ی find my phone را غیرفعال کنید و از احراز هویت دو مرحله‌ای نیز استفاده نکنید. بهتر است روی اکانتی که با شماره‌ی مجازی ساخته‌اید حسابی باز نکنید و اطلاعاتی رو آن قرار ندهید. ریکاوری و ریست فکتوری کردن نیز می‌تواند آیفون گران‌قیمت شما در خطر آجر شدن قرار دهد.


آموزش تصویری و قدم به قدم ساخت اپل آیدی

امکان ساخت اپل آیدی طی ماه‌های اخیر و پس از تغییرات ایجاد شده در ساختار اپل، سهولت بسیار بیشتری یافته است و نیازی به استفاده از نرم‌افزار آیتونز نیست و می‌توان با استفاده‌ از صفحه‌ی رسمی اپل آیدی به‌راحتی و حتی با استفاده از گوشی اقدام به ساخت اکانت اپل آیدی کرد. در نظر داشته باشید برای ساخت اپل آیدی در سایت اپل، نیازی به نرم‌افزار تغییر IP یا VPN نیست، در صورت وجود آن را غیرفعال کنید.

مرحله اول:

وارد صفحه‌ی appleid.apple.com شوید و روی گزینه‌ی Create Your Apple ID کلیک کنید.

آموزش ساخت اپل آی دی رایگان با گوشی یا کامپیوتر

مرحله دوم:

در مرحله‌ی بعدی باید اطلاعات خود را بدین ترتیب وارد کنید:

۱- نام و نام‌ خانوادگی، کشور (ایالات متحده باشد) و تاریخ تولد خود را وارد کنید.

۲- آدرس ایمیلی که می‌خواهید از آن به‌عنوان اپل آیدی استفاده کنید و پسورد. هر آدرس ایمیلی قابلیت استفاده به‌عنوان شناسه‌ی اپل آیدی شما را دارد. فقط در نظر داشته باشید باید به ایمیل خود دسترسی داشته باشید و از وارد کردن آدرس جعلی یا نمونه‌ای که پسورد آن را فراموش کردید خودداری کنید. آدرس ایمیل شما همان شناسه‌ی اپل‌ آیدی خواهد بود. در ادامه باید رمز عبور خود را وارد کنید. رمز عبور باید از ترکیب حداقل ۸ حرف بزرگ، کوچک و عدد تشکیل شده باشد. در نظر داشته باشید در صورت نداشتن ایمیل، باید حتما پیش از ساخت اپل اقدام به ساخت اکانت ایمیل در یکی از سرویس‌های (پیشنهاد ما جیمیل و اوت‌‌لوک است) کنید.

۳- شماره تلفن را وارد کنید.

۴- در صورت فعال بودن این گزینه‌ها، ایمیل‌های تبلیغاتی اپل به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پیشنهاد ما غیرفعال کردن هر سه گزینه است.

۵- متن نمایش درآمده را در کادر وارد کنید و در ادامه گزینه Continue را انتخاب کنید.

مرحله‌ سوم:

در این مرحله اپل دو کد ۶ رقمی را برای اطمینان از دسترسی کاربر به آدرس ایمیل و شماره تلفن ارسال می‌کند که با مراجعه به آدرس ایمیل و اینباکس شماره تلفن خود، باید کد مربوطه را در دو مرحله (مرحله‌ی اول کد ایمیل و مرحله‌ی دوم کد SMS) وارد کنید.

آموزش ساخت اپل آی دی رایگان با گوشی یا کامپیوتر

مرحله چهارم:

در این مرحله شما اطلاعات کلی اپل آیدی خود را مشاهده می‌کنید. در این صفحه باید در بخش Payment & Shipping گزینه‌ی Edit را انتخاب کنید.

آموزش ساخت اپل آی دی رایگان با گوشی یا کامپیوتر

مرحله پنجم:

در این مرحله باید اطلاعات پرداخت و آدرس خود را وارد کنید.

آموزش ساخت اپل آی دی رایگان با گوشی یا کامپیوتر

۱- در مرحله‌ی اول دقت کنید کشور United States انتخاب شده باشد.

۲- در ادامه گزینه‌ی None را از لیست نحوه‌ی پرداخت انتخاب کنید.

۳- در قدم بعدی ابتدا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید. در ادامه برای وارد کردن آدرس خود، با توجه به انتخاب کردن کشور ایالات متحده در مرحله‌ی سوم، باید آدرسی در این کشور را وارد کنید. برای این کار به سایت fakeaddressgenerator مراجعه کنید تا اطلاعاتی تصادفی برای وارد کردن دراختیار شما قرار گیرد. بخش apt, suite, bldg را خالی بگذارید. همچنین می‌توانید از آدرس‌های پایین برای وارد کردن در بخش لازمه بهره ببرید.

در نظر داشته باشید برای استفاده از این سرویس باید از نرم‌افزار‌های تغییر IP استفاده کنید و پس از دریافت اطلاعات مدنظر خود، نرم‌افزار تغییر IP یا VPN را برای ادامه‌ی روند ساخت اپل آیدی خاموش کنید. سرویس مذکور علاوه بر ارائه‌ی اطلاعاتی نادرست از نام شخص، نام خانوادگی و محل اقامت، اطلاعاتی تصادفی از شرایط جسمی، وضعیت اشتغال، حساب بانکی و اطلاعات شخصی نیز ارائه‌ می‌دهد. تنها از آدرس سکونت این سرویس استفاده کنید و به هیچ وجه اطلاعات دیگر آن مخصوصا حساب بانکی را برای ثبت‌ نام اپل آیدی به کار نبرید.

آموزش ساخت اپل آیدی

در صورت مسدود شدن یا عدم دسترسی به سرویس fakeaddressgenerator، از آدرس‌های زیر می‌‌توانید استفاده کنید. آدرس اول:

  • Street: 1 Infinite loop
  • City: CUPERTINO
  • Province: CA
  • Zipcode: 95014-2083
  • Tel: 031 1298567

آدرس دوم:

  • Street: 9592, Harding Avenue, Surfside
  • City: Miami
  • Province: FL
  • Zipcode: 33154
  • Tel: 305-8611077

۴- سپس گزینه‌ی copy billing address را انتخاب کنید تا تمام اطلاعات وارد شده در بخش بالا، در قسمت پایینی (Shipping Address) نیز تکرار شود.

۵- اطلاعات بخش پایین را به‌صورت سطحی بررسی کنید.

۶- گزینه Save در بالای صفحه را انتخاب کنید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید اطلاعات به‌نمایش درآمده در بخش Payment & Shipping تغییر خواهد کرد.

آموزش ساخت اپل آی دی رایگان با گوشی یا کامپیوتر

اپل آیدی شما ساخته شده است و می‌توانید با وارد کردن آن در دستگاه اپلی خود، از قابلیت‌های آن بهره ببرید.

مرحله ششم:

ساخت اپل آیدی در مرحله‌ی پیشین به پایان رسید. اما قویا پیشنهاد می‌کنیم با توجه به تصویر زیر، یک آدرس ایمیل دیگر برای پشتیبانی از اکانت اپل آیدی خود در شرایط خاص وارد کنید. با وارد کردن این آدرس ایمیل در صورت بروز مشکل برای اکانت می‌توانید با درخواست از اپل، ایمیلی حاوی لینک تغییر رمز یا تغییر پاسخ سؤال‌های امنیتی را در آدرس ایمیل پشتیبان خود دریافت کنید.

برای این کار در همان صفحه‌ی اطلاعات کلی اپل آیدی و در بخش Security روی گزینه‌ی Add a Rescue Email کلیک کنید.

آموزش ساخت اپل آی دی رایگان با گوشی یا کامپیوتر

سپس در پنجره باز شده ایمیل پشتیبان خود را وارد کنید.

آموزش ساخت اپل آیدی / Apple ID

در ادامه ایمیلی حاوی کد تأیید به آدرس وارد شده ارسال خواهد شد که باید با مراجعه به آدرس ایمیل پشتیبان خود، کد را در پنجره‌ی جدید وارد کنید.

آموزش ساخت اپل آی دی رایگان با گوشی یا کامپیوتر

در نهایت بخش Rescue Email باید به نمونه‌ی وارد کرده‌ی جدید تغییر کند.

آموزش ساخت اپل آیدی / Apple ID

مرحله هفتم:

پیش از این اپل سوالات امنیتی و پساخ دلخواه کاربران را در اولین مرحله و درکنار ایمیل و نام کاربری درخواست می‌کرد. اما در جدیدترین به‌روزرسانی، ضرورتی به وارد کردن پاسخ سوالات امنیتی نیست و درواقع شماره تلفن این نقش را ایفا خواهد کرد. بااین‌حال برای افزایش شانس ریکاوری اکانت در صورت از دست رفتن شماره تلفن یا فراموشی رمز عبور، پیشنهاد می‌کنیم این بخش را نیز تکمیل کنید. برای این امر در همان صفحه‌ی اطلاعات کلی حساب کاربری اپل آیدی، در بخش Security، روی گزینه‌ی Change Questions کلیک کنید.

سوال های امنیتی اپل آیدی

سپس در ادامه سه سؤال و پاسخ مطبوع خود را برای هر یک وارد کنید و گزینه‌ی Continue را درنهایت انتخاب کنید. حتما پاسخ‌های خود را ذخیره کنید، زیرا اپل به‌صورت تصادفی در آینده آن‌ها را خواهد پرسید و در صورت جواب اشتباه، به سختی و ازطریق شماره تلفن، قادر به ورود به اکانت خود خواهید بود. همچنین اگر در آینده قصد استفاده از گیفت کارت اپل و خرید اپلیکیشن داشته باشید، اپل به‌صورت تصادفی سؤال‌ها را از شما خواهد پرسید و در صورت عدم توانایی در جواب آن‌ها آیدی شما بلاک خواهد شد.

ساخت اپل آیدی با ایمیل پشتیبان به پایان رسیده است.


ارور عدم فعالیت پیوسته کاربرد

اگر در تمام مراحل ساخت اپل آیدی، پنجره‌ی مرورگر برای مدت زمان خاصی بدون تغییر باقی بماند، برای افزایش ایمنی روند ساخت اپل شما را به صفحه‌ی اول بازخواهد گرداند. در وهله‌ی اول آدرس اپل آیدی خود را در بخش مشخص شده وارد کنید، اگر در ادامه بخش مخصوص وارد کردن پسورد فعال شد، این بدین معنی است که اپل آیدی شما ساخته شده است و باید اطلاعات آن را تکمیل کنید (مرحله‌ی چهار به بعد). در صورتی که مرحله‌ی دوم را سپری کرده باشید، دیگر نیازی به از سرگیری مراحل ساخت نیست و اپل شما را به صفحه‌ی تأیید صحت آدرس ایمیل برای وارد کردن کد یا به صفحه‌ی اطلاعات کلی اپل آیدی (مرحله‌ی چهارم) انتقال می‌دهد.

آموزش ساخت اپل آیدی / Apple ID

اگر پیغام خطایی مبنی بر اشتباه بودن آدرس وارد شده نمایش داده شود، این موضوع بدین معنی است که باید از مرحله‌ی اول کار خود را از سر بگیرید.

با توجه به این موضوع پیشنهاد می‌شود پیش از اقدام به ساخت اپل آیدی، آدرس سکونت تقلبی برای وارد کردن در پروفایل اپل آیدی را از سایت مذکور دریافت کنید. همچنین با ورود به ایمیل خود (ادرس وارد شده به‌عنوان اپل آیدی) آماده‌ی دریافت ایمیل کد ۶ رقمی اپل باشید.

اشتراک‌گذاری:

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

192-192-263-min
خواندنی
آموزش روش‌های بازیابی رمز اینستاگرام
آموزش دائمی کردن خط همراه اول
ساها در جمع ۵ ایرلاین برتر کشور با کمترین تاخیر در پروازها
بازدید رئیس پلیس راهور فراجا از محدوده نقاط حادثه خیز در غرب استان تهران و هماهنگی با سازمان راهداری جهت رفع آن نقاط
پلیس راهور با مردم و در کنار مردم برای امنیت بیشتر
بازدید رئیس پلیس راهورفراجا از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران /لزوم تقلیل سن معافیت معاینه فنی خودرو به ۲ سال
بازدید رییس پلیس راهور فراجا از محورهای شرق استان تهران
بهترین گوشی‌های سری ردمی شیائومی برای خرید در زمستان 1402
مزایا و معایب گوشی‌های هوشمند شیائومی
بهترین موزیک پلیرهای اندروید ۲۰۲۳
تاکید بر نقش چشمگیر تبلیغات در رشد صنایع فرهنگی و خلاق
بهترین گوشی‌های هوشمند اقتصادی سامسونگ در پاییز 1402
ترفندهای افزایش سرعت اینترنت موبایل و کامپیوتر
تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو را چطور متوجه شویم؟
راه‌اندازی مرکز نوآوری پزشکی در کشور با مشارکت همراه اول
دسته بازی کامپیوتر را چگونه به موبایل اندروید متصل کنیم؟
مدیر کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان خراسان رضوی معرفی شد
وی پی ان VPN چیست؛ نحوه کار آن به چه صورت است؟
دیوار و شیپور ضوابط آگهی های مسکن را پذیرفتند
۹ توصیه برای تقویت امنیت در تلگرام
بستن تبلیغات پیامکی همراه اول و ایرانسل
بهترین بازی‌ های آیفون
آغاز ثبت‌نام مقطع کاردانی و کارشناسی مرکز علمی کاربردی رجا برای ترم تحصیلی جدید
حضور استارتاپ ایرانی در جیتکس مراکش
تعداد مشترکان تلفن همراه از ۱۴۸ میلیون نفر عبور کرد
چند راه ساده برای اسکرین شات در سکرت چت تلگرام
مسئولیت اجتماعی؛ نقش مردم و تکلیفِ مسئولان
کتاب «ارتباطات بین‌المللی؛ بنیان‌ها و چالش‌ها» منتشر شد
معرفی گوشی های اقتصادی زیر 5 میلیون تومان
15 روش برای افزایش سرعت موبایل
تشخیص گوشی آیفون تعمیر شده
ارز نیمایی ترفند سوءاستفاده گران برای انحصاری شدن عرضه و فروش موبایل
چگونه شماره مجازی بسازیم؟
ضرورت بازسازی ظرفیت‌های رسانه‌ای انقلاب
چگونه دستگاه‌های اندرویدی را روت کنیم؟
آیا برگرداندن چت ها و پیام های پاک شده تلگرام امکان‌پذیر است؟
نقل فرصتی برای شروع دوباره و هوشمندانه
مأمور رساندن شما به سرزمین ثروت انتخاب شد
کلاس هایی که برای موفقیت شرکت کردم
فکری که از من یک ثروتمند ساخت
زمان را تلف نکنید و با چیپس میوه آغاز کنید
با یاری کردن دیگران به موفقیت رسیدم
با این روش میلیونری خودساخته شدم
با استراتژی نیروی محرک ثروت را روشن کنید
فقط با رعایت یک اصل جذاب پولدار شدم
شبکه‌های اجتماعی
پربیننده‌ترین
دسته‌بندی‌ها
تبلیغات متنی
پیشنهاد سردبیر