ردکردن این

نئوبانک‌ها چه دستاوردی برای کاربران خود به ارمغان آوردند

نسل جدیدی که همگام با عصر دیجیتال متولد شدند و همزمان در دوران گسترش شبکه‌های اجتماعی بزرگ شدند، در تمامی حوزه‌ها تفکرات و انتظارات متفاوتی نسبت با نسل‌های قبلی خود دارند. یکی از این حوزه‌ها، بخش خدمات مالی و بانکی است که باعث شد تا بانک‌های تماما دیجیتال یا همان نئوبانک‌ها خلق شوند.

مجله فناوری تلفن همراه – در این زمینه، شرکت خدمات مشاوره‌ای Capgemini تحقیقاتی را در زمینه انتظارات مشتریان و خدمات ارائه شده بانک‌ها انجام داده که براساس نتایج آن، اختلافات و شکاف‌های زیادی بین اولویت‌های کاربران و عملکرد موسسات بانکی دیده می‌شود. این شکاف‌ها به خصوص در سه بخش «شفافیت و ایفای نقش مسئولیت اجتماعی بانک‌ها»، «کاهش هزینه‌ها و کارمزدها» و «اصلاح و بهبود خدمات پشتیبانی از مشتریان» بیش از هر جای دیگری دیده می‌شود.

برآورده کردن توقعات و انتظارات نسل جدید از خدمات بانک‌ها و ضرورت پر کردن این شکاف‌های نسبتا عمیق، فعالین اکوسیستم مالی و بانکی را بر آن داشت تا پدیده «بانک» را بازتعریف کنند. از سویی دیگر روبرو شدن جهان با ویروس همه‌گیر کرونا در سال ۲۰۱۹ باعث شد تا خدمات آنلاین در تمامی حوزه‌ها به نیازی حیاتی تبدیل شود.

در این دوران بود که نئوبانک به عنوان راهکاری جذاب و مدرن، مورد توجه و استقبال کاربران به ویژه نسل جوان قرار گرفت و راه را برای ارائه نسل نوین خدمات تمام دیجیتال مالی و بانکی باز کرد. نئوبانک‌ها با بازنگری روند کلی خدمات ارائه شده، سعی دارند مدل تازه و مدرنی از کسب‌وکار بانک را خلق کنند. در نئوبانک‌ها دیگر خبری از شعبه فیزیکی و حضور مشتریان در آن نیست و همه خدمات از بازکردن حساب، برداشت و پرداخت پول گرفته تا ارائه وام و اعتبارسنجی کاربران همگی از طریق اپلیکیشن انجام می‌شود.

اما این تنها مزیت‌ نئوبانک‌ها نیست و موارد متنوع‌تر و بیشتری را می‌توان برای آن برشمرد که بخشی از مهم‌ترین موارد آن را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

حذف شکاف‌های دسترسی

با وجود دیجیتالی شدن اکثر کارهای بانکی مثل انتقال پول، پرداخت قبوض و… ولی هنوز برای بعضی از کارها مثل افتتاح حساب یا دریافت وام و مواردی مثل آن نیاز به حضور افراد در شعبه بانک است. دسترسی به شعبه فیزیکی بانک‌ها در تمامی مناطق شهری و روستاها ممکن نیست و سختی‌های زیادی برای مشتریان بانک‌ها همراه دارد. برای مثال در ایران براساس آمارهای بانک مرکزی در سال ۱۳۹۶ تقریبا به ازای هر ۳۴۰۰ نفر، تنها یک شعبه بانکی در کشور وجود دارد. نئوبانک‌ها این چالش مهم را برای همیشه و با حذف شعبه فیزیکی برطرف کردند.

حالا و در عصر حضور نئوبانک‌هایی مثل بلوبانک، کاربران می‌توانند بدون توجه به مکان جغرافیایی خود و در هر جایی از کشور حساب بانکی باز کرده و از تمامی خدمات آن بهره ببرند.

بلوبانک، نئوبانک ایرانی وابسته به بانک سامان است که اواخر سال ۱۳۹۸ آغاز به کرد. همچون تمامی نئوبانک‌ها، خدمات بلوبانک تنها از طریق اپلیکیشن بلو ارائه می‌شود و کاربران آن در هر نقطه‌ای از ایران می‌توانند با همان اعتبار و اطمینان بانک‌های دارای شعبه فیزیکی از خدمات مالی و بانکی تمام دیجیتال استفاده کنند.

کاهش هزینه‌های کاربران

حذف شعبه فیزیکی و هزینه‌های جاری آن این امکان را به نئوبانک‌ها می‌دهد تا خدماتی بدون کارمزد یا با حداقل هزینه به کاربران خود ارائه کنند. به طور مثال در بلوبانک، تمامی خدمات باز کردن حساب، دریافت و ارسال کارت، ارسال پیامک و… بدون دریافت هیچ‌گونه هزینه‌ای انجام می‌شود.

نئوبانک‌ها چه دستاوردی برای کاربران خود به ارمغان آوردند

افزایش بهره‌وری

هر زمانی که یک کار بانکی پیش می‌آید، می‌بایست ساعات و دقایق زیادی از وقت خود را برای رفتن به شعبه و انتظار برای رسیدن نوبت خود اختصاص دهید. ضمن اینکه باید حواس‌تان به ساعات کاری و روزهای تعطیل هم باشد تا از دریافت خدمات بانکی محروم نشوید. با نئوبانک‌ها اما علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، زمان شما نیز مدیریت می‌شود. حالا در هر زمانی که شما تشخیص دهید، تنها با اتصال به اینترنت و بازکردن اپلیکیشن گوشی خود شعبه بانک با تمامی افراد زیر انگشتان شما خواهد بود.

افزایش شفافیت و امنیت

شفافیت به عنوان یکی از سه شکاف اصلی انتظارات مشتریان و عملکرد بانک‌ها در تحقیقات شرکت Capgemini عنوان شده بود. در این زمینه، نئوبانک‌ها با ارائه گزارش‌های مالی لحظه‌به‌لحظه و داده‌های دقیق از عملکرد خود به خوبی این نیاز را پاسخ داده‌اند. در زمینه امنیت و حفظ داده‌های کاربران به کمک ابزارهای هوش مصنوعی، راهکارهای پیشرفته‌ای در دسترس نئوبانک‌ها قرار گرفته تا بستری امن و قابل اطمینان ایجاد شود. در این بستر امن، هرگونه نقص و خطایی به شکل لحظه‌ای دریافت و پیگیری می‌شود. فرآیند کار در نئوبانک‌ها بدون دخالت انسانی و از طریق هوش مصنوعی انجام می‌شود که همین موضوع میزان اشتباه و نقص را تا حد بسیار زیادی کاهش داده است.

به طور مثال در اپلیکیشن بلوبانک علاوه بر پیاده‌سازی و اجرای تمامی پروتکل‌ها و استانداردهای سیستم بانکی، راهکارهای‌ متنوعی برای موقعیت‌های مختلف مثل زمانی که گوشی شما سرقت می‌شود، پیش‌بینی شده تا از اطلاعات شما به طور کامل محافظت شود. در بخش تنظیمات اپلیکیشن بلوبانک می‌توانید گزینه‌هایی مثل مسدود سازی موقت، تغییر رمز کارت یا غیرفعال کردن حساب بانکی را مشاهده کنید.

بانکداری به زبان ساده

در نئوبانک‌ها، اصل بر سادگی بانکداری است. شما به راحتی می‌توانید با نصب یک اپلیکیشن، به خدمات بانکی موردنظر خود دسترسی پیدا کنید. تمامی فرآیندهایی که سابق بر این با طی روندهای پیچیده و تو در تو انجام می‌شد، در نئوبانک‌ها به شکلی مینیمال و در کمترین زمان ممکن ارائه می‌شود. به طور مثال مدت زمان لازم برای باز کردن حساب در بلوبانک تنها در ۷ دقیقه و با ۲۱ کلیک انجام می‌شود. رابط کاربری و منوهای اپلیکیشن بلوبانک به شکلی طراحی شده که همه خدمات مورد نیاز با یک نگاه لحظه‌ای دیده می‌شود و کاربران در هر سن و میزان آشنایی با ابزار‌های دیجیتال می‌توانند به راحتی از خدمات این برنامه استفاده کنند.

ارائه خدمات یکپارچه برای مخاطبین خاص

یکی از مهم‌‎ترین ارزش‌های نئوبانک‌ها، توجه به مقوله مهم اجتماعی «تنوع، برابری و فراگیری» است. در نئوبانک کاربر‌های متفاوت با نیازهای خاص، اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. مثلا تصور کنید شما قصد بازکردن حساب برای پدر و مادر مسن خود را داشته باشید یا در اطراف شما، فردی نابینا تمایل به استفاده از خدمات بانکی را دارد. نئوبانک‌ به شکل متمرکز و به سادگی، خدمات متنوع بانکی را برای آن‌ها، برابر با دیگر کاربران فراهم می‌کند.

تجربه خدمات نوین بانکی

دسترسی به داده‌های کلان از کاربران، این امکان را به نئوبانک‌ها می‌دهد تا بتوانند به کمک ابزارهای جدید و پیشرفته، به تحلیل داده‌های کاربران دست بزنند و بعضا خدمات جدید و شخصی‌سازی شده را به کاربران خود ارائه کنند.

در واقع نئوبانک‌ها، علاوه بر خدمات معمولی مثل انتقال وجه، خرید شارژ، پرداخت قبض و… نسل جدیدی از خدمات بانکی و مالی را ارائه می‌دهند. به طور مثال در اپلیکیشن بلوبانک قابلیت بلوباکس به عنوان یک صندوق نگهداری و پس‌انداز پول در دسترس کاربران گذاشته شده است. در این سرویس کاربران می‌توانند یک یا چند باکس را بر اساس نیاز بسازند و مبلغی را به عنوان پس‌انداز در این باکس‌ها داشته باشند.

پشتیبانی پیوسته

در نئوبانک‌ها، دیگر نیاز نیست منتظر رسیدن ساعت اداری و بازشدن شعب برای انجام کارهای خود باشید. سیستم‌های پشتیبانی نئوبانک‌ها در تمامی روزهای هفته و در هر ساعتی از شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی به شما هستند. بلولاین، سرویس پشتیبانی ۲۴ ساعته بلوبانک که از طریق چت آنلاین به کاربران پاسخ می‌دهد همیشه در کنار شماست تا در صورت داشتن هرگونه سؤالی، در هر ساعتی از شبانه‌روز در کمتر از یک دقیقه شما را راهنمایی کند.

اشتراک‌گذاری:

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

192-192-263-min
خواندنی
آموزش روش‌های بازیابی رمز اینستاگرام
آموزش دائمی کردن خط همراه اول
ساها در جمع ۵ ایرلاین برتر کشور با کمترین تاخیر در پروازها
بازدید رئیس پلیس راهور فراجا از محدوده نقاط حادثه خیز در غرب استان تهران و هماهنگی با سازمان راهداری جهت رفع آن نقاط
پلیس راهور با مردم و در کنار مردم برای امنیت بیشتر
بازدید رئیس پلیس راهورفراجا از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران /لزوم تقلیل سن معافیت معاینه فنی خودرو به ۲ سال
بازدید رییس پلیس راهور فراجا از محورهای شرق استان تهران
بهترین گوشی‌های سری ردمی شیائومی برای خرید در زمستان 1402
مزایا و معایب گوشی‌های هوشمند شیائومی
بهترین موزیک پلیرهای اندروید ۲۰۲۳
تاکید بر نقش چشمگیر تبلیغات در رشد صنایع فرهنگی و خلاق
بهترین گوشی‌های هوشمند اقتصادی سامسونگ در پاییز 1402
ترفندهای افزایش سرعت اینترنت موبایل و کامپیوتر
تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو را چطور متوجه شویم؟
راه‌اندازی مرکز نوآوری پزشکی در کشور با مشارکت همراه اول
دسته بازی کامپیوتر را چگونه به موبایل اندروید متصل کنیم؟
مدیر کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان خراسان رضوی معرفی شد
وی پی ان VPN چیست؛ نحوه کار آن به چه صورت است؟
دیوار و شیپور ضوابط آگهی های مسکن را پذیرفتند
۹ توصیه برای تقویت امنیت در تلگرام
بستن تبلیغات پیامکی همراه اول و ایرانسل
بهترین بازی‌ های آیفون
آغاز ثبت‌نام مقطع کاردانی و کارشناسی مرکز علمی کاربردی رجا برای ترم تحصیلی جدید
حضور استارتاپ ایرانی در جیتکس مراکش
تعداد مشترکان تلفن همراه از ۱۴۸ میلیون نفر عبور کرد
چند راه ساده برای اسکرین شات در سکرت چت تلگرام
مسئولیت اجتماعی؛ نقش مردم و تکلیفِ مسئولان
کتاب «ارتباطات بین‌المللی؛ بنیان‌ها و چالش‌ها» منتشر شد
معرفی گوشی های اقتصادی زیر 5 میلیون تومان
15 روش برای افزایش سرعت موبایل
تشخیص گوشی آیفون تعمیر شده
ارز نیمایی ترفند سوءاستفاده گران برای انحصاری شدن عرضه و فروش موبایل
چگونه شماره مجازی بسازیم؟
ضرورت بازسازی ظرفیت‌های رسانه‌ای انقلاب
چگونه دستگاه‌های اندرویدی را روت کنیم؟
آیا برگرداندن چت ها و پیام های پاک شده تلگرام امکان‌پذیر است؟
نقل فرصتی برای شروع دوباره و هوشمندانه
مأمور رساندن شما به سرزمین ثروت انتخاب شد
کلاس هایی که برای موفقیت شرکت کردم
فکری که از من یک ثروتمند ساخت
زمان را تلف نکنید و با چیپس میوه آغاز کنید
با یاری کردن دیگران به موفقیت رسیدم
با این روش میلیونری خودساخته شدم
با استراتژی نیروی محرک ثروت را روشن کنید
فقط با رعایت یک اصل جذاب پولدار شدم
شبکه‌های اجتماعی
پربیننده‌ترین
دسته‌بندی‌ها
تبلیغات متنی
پیشنهاد سردبیر