با تولید الیاف ثروتم دو برابر شد

الیاف پلی استر

الیاف پلی استر از یک جت الکترواستاتیک حاوی محلول پلیمری یا مذاب پلیمری تولید می شود این فرایند که به الکتروریسی معروف است توجه بسیاری را به خود جلب کرده است . دردهه های اخیر به دلیل توانایی آن درایجاد پیوسته الیاف پلیمری بامحدوده 50 تا 500 نانومتر قطر به دلیل اندازه کوچک حفره و بالا مساحت سطح درونی در پارچه های الکتروریسی شده این پارچه ها نشان می دهند که برای بهره برداری در لباس های محافظ سربازی (برای جنگ هسته ای، بیولوژیکی وشیمیایی).

کمک به حداکثررساندن بقا، پایداری واثربخشی مبارزه سیستم سرباز فردی در برابرشرایط آب و هوایی شدید، بالیستیک فیلتراسیون غشا وتقویت کننده الیاف در موادکامپوزیتی کاربردهای نوری و الکترونیکی (پیزوالکتریک، حسگر اپتیکی) حوزه های دیگری هستندکه میتوانند درکاربردهای بالقوه مورد استفاده قرارگیرند. دارورسانی با نانو الیاف پلیمری براساس این اصل است که با افزایش سطح حامل دارو میزان انحلال یک ذره افزایش میابد. بسیاری ازدستگاههای زیست پزشکی استفاده عملی (لوازم ارایشی-ترمیم پوست وپاکسازی پوست پانسمان انتقال دارو میتواند با نانو الیاف ساخته شود.

با تولید الیاف ثروتم دو برابر شد

الیاف طبیعی

لباسهایی که می پوشید جنسهای مختلفی دارند و از الیاف متنوعی مانند پارچه داکرون تولید می شوند و در کل می توان گفت  الیاف طبیعی، الیاف مصنوعی و الیاف ترکیبی جز الیافهایی هستند.که در جهان وجود دارند یکی از بهترین و با کیفیت ترین الیاف، الیاف طبیعی هستند که به دلیل راحتی و جنس خوبی که دارند امروزه از این نوع الیاف برای تولید انواع پارچه ها در نساجیها مورد استفاده قرار می گیرد و این نوع از الیافها دارای علاقمندان بسیار زیادی می باشد.

همانطور که می دانید الیاف طبیعی دارای جنسی بادوام می باشد از آن جهت که این نوع الیاف از مواد طبیعی مانند پوست حیوانات، مواد معدنی و گیاهان تهیه می شوند و تمام این مواد نیز در محیط زیست تجزیه خواهند شد پس برای محیط زیست هیچ خطری در پی نخواهند داشت علاوه بر این ویژگیها الیاف طبیعی مزایای دیگری نیز دارند که ما هرکدام از این ویژگیها را به اختصار برایتان توضیح خواهیم داد.

با تولید الیاف ثروتم دو برابر شد

الياف اكريليك

مشخصات کلی الياف اكريليك را اگر بخواهید بدانید باید بگوییم که اگرالیاف در دستگاه ریسندگی بر روی پایه های کوتاه ریسیده شود شبیه به پنبه می شود و از مهم ترین الیاف هایی که در تولید فرش به کار می رود پشم، ابریشم، پنبه می باشد. بهترین الیافی که در خواب فرش استفاده می شود لیف پشم می باشد، زیرا برگشت پذیری و پا خوری خوبی دارد و یک عایق حرارتی به حساب می آید. لیف پنبه به دلیل داشتن ویژگی هایی چون استحکام، طول نسبی زیاد، درتهیه ی فرش دستبافت به کار می رود؛ الیاف اکریلیک نسبت به مواد روغنی ، بید، تابش نورخورشید مقاوم هستند.

نشان های تشخیص نخ اکریلیک در فرش : فرش های اکریلیک لطیف تر و روشن تر است نسبت به فرش های پلی استر است؛ وقتی بر روی نخ اکریلیک دست می کشیم پرز ها به راحتی از زیر دست رد می شود. انواع نخ اکریلیک: طبیعی (سفید)-اکرو (کتان شسته نشده ) را می توان نام برد.

با تولید الیاف ثروتم دو برابر شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا