میلیاردر شدنم را مدیون زغفران هستم

زعفران نگین صادراتی

یکی از انواع زعفران، زعفران نگین صادراتی می باشد که به علت رنگ بی نظیر آن طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. زعفران نگین قسمتهای قرمز رنگ کلاله می باشد و هیچ نوع سفیدی یا زرد نمی توان در آن مشاهده کرد این نوع زعفران از انواع مختلفی تشکیل شده است مانند: سوپر نگین، نگین پرسی و غیره.

زعفران درجه یک: این زعفران کلاله ها از هم جدا می باشند و فرخوردگی ندارند و کلاله ها از ضخامت برخوردار هستند. زعفران سوپر نگین: از بهترین زعفرانها در مراکز به حساب می آید که به نوعی شناسنامه زعفران در ایران می باشد و دارای ظاهری زیبای می باشد و همچنین زعفران نگین از زعفران سرگل کاملا صاف می باشد.

زعفران نگین پرسی: این نوع زعفران نگین از سر کلاله زعفران توسط فشار فیزیکی یا هوا به صورت شمشیری خارج شود زعفران نگین پرسی به وجود می آید.

میلیاردر شدنم را مدیون زغفران هستم

زعفران سحرخیز

نام علمی زعفران کرکوس ساتیوس است و از خانواده زنبقیان می باشد. زعفران سحرخیز ادویه ای است که از کلاله خشک شده گل زرپران بدست می آید. بهره گرفتن از زعفران قدمتی ۳۵۰۰ ساله دارد. این ماده در طول تاریخ از گرانترین مواد جهان بوده است. امروزه ایران بزرگترین تولید کننده زرپران در جهان بشمار می آید و نزدیک به نه دهم زرپران دنیا در ایران کشت می شود.اکنون به بررسی برخی ویژگی های زعفران می پردازیم.

به طور معمول ، وقتی از بهترین زعفران صحبت می کنیم ، فقط سه نوع به ذهنمان می رسد – زعفران کشمیری از هند ، زعفران ایرانی و زعفران اسپانیایی. زعفران عمدتا در هند ، اسپانیا و ایران به صورت تجاری کشت می شود. اما نوع کشمیر بهترین و گرانترین آن محسوب می شود. زعفران که ابتدا در یونان کشت شد ، صدها سال است که در دره کشمیر رشد می کند.

میلیاردر شدنم را مدیون زغفران هستم

زعفران ایرانی

ایرانیان از دیرباز به زعفران علاقه داشته اند و در مهمانی ها به بزرگان زر و زعفران تقدیم می کرده اند. در زمان هخامنشیان از زعفران ایرانی برای تزئین نان و معطر نمودن خوراکی ها استفاده می کردند. طبقه آنچه در مورد داریوش گفته اند، وی بدنش را با مخلوطی از روغن آفتاب گردان و زعفران معطر می نموده است. در زمان پارت ها زعفران ایران صادر می شده است.

 ایرانیان زعفران را به بسیاری از اقوام مانند رومی ها، چینی ها، عرب ها و یونانی ها صادر می کردند. زعفران برای مردم مصر نیز بسیار قابل توجه بوده است و در کتب قدیمی هندی ها از آن یاده شده است.

میلیاردر شدنم را مدیون زغفران هستم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا