زمان مناسب کاشت کدو

در این صورت خرید کدو حلوایی کوچک در بهترین زمان برای عموم مردم صورت می گیرد.

بذرها را مستقیماً بکارید (یعنی مستقیماً در زمین) زمانی که همه خطر یخبندان از بین رفته است و هوا و خاک حداقل 60 درجه فارنهایت هستند. آخرین تاریخ یخ زدگی خود را ببینید. 

اگر می خواهید بذرها را در داخل خانه شروع کنید، 2 تا 4 هفته قبل از آخرین یخبندان بهاره، بذرها را در گلدان های ذغال سنگ نارس شروع کنید. توجه داشته باشید که نهال کدو همیشه به خوبی پیوند نمی خورد. به آرامی با ریشه ها برخورد کنید

پس از آماده شدن خاک در اوایل بهار، خاک را با مالچ پلاستیکی سیاه گرم کنید.

زمان مناسب کاشت کدو

چگونه کدو را بکاریم؟

مستقیم بذرها را در زمین صاف به عمق 1 اینچ و 2 تا 3 اینچ از هم بکارید یا، 3 یا 4 بذر را نزدیک به هم در تپه های کوچک (یا تپه ها، خاک گرمتر از زمین) در ردیف هایی به فاصله 3 تا 6 فوت از هم بکارید. خرید عمده کدو و بذر آن در این شرایط بهترین تصمیم می تواند باشد.

در صورت لزوم، از روکش های ردیفی، یا پارچ های پلاستیکی شیر، یا محافظ قاب سرد در آب و هوای سرد برای چند هفته اول بهار استفاده کنید. پس از کاشت به طور کامل آبیاری کنید.

اضافه کردن یک لایه روی مالچ (مانند کمپوست باغ) برای حفظ رطوبت خاک. به طور متوسط، یک گیاه کدو سبز بسته به اینکه چقدر از آن مراقبت می شود، می تواند بین سه تا ده پوند محصول تولید کند. تولید بوته های کدو سبز مدتی طول می کشد. شما می توانید انتظار داشته باشید که کدو سبز را ظرف 35 تا 55 روز پس از کاشت آن مشاهده کنید.

زمان مناسب کاشت کدو

نکات مهم در پرورش کدو

کدو سبز در طول فصل رشد خود به شدت تغذیه می کند، بنابراین مکانی را برای کاشت انتخاب کنید که آفتاب کامل داشته باشد و خاکی با زهکشی خوب با مواد مغذی فراوان از کمپوست یا کود دامی قدیمی داشته باشد. گیاه شما به آبیاری مداوم و مکرر نیاز دارد. محلی را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی در یک برنامه منظم آبیاری کنید. با توجه به مراقبت های ویژه ای که از این حصول می شود، لیست قیمت کدو در بازار در حال نوسان است.

فقط از کودهای ارگانیک و متعادل روی تکه کدو سبز خود استفاده کنید و هر چند سال یک بار خاک خود را آزمایش کنید تا از سالم بودن و متعادل بودن آن اطمینان حاصل کنید. به گیاهان کدو سبز فضای زیادی برای رشد بدهید و مطمئن شوید که در خاک غنی از مواد آلی کاشته شده اند.

زمان مناسب کاشت کدو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا