پرتقال سطح قند خون را کنترل می کند

قیمت روز پرتقال با توجه به نوع انتخابی متفاوت می باشد. علاوه بر این، پرتقال دارای قندهای ساده است. قند میوه طبیعی موجود در پرتقال، فروکتوز، می تواند به جلوگیری از افزایش بیش از حد قند خون پس از خوردن غذا کمک کند. شاخص گلیسمی آن 40 است و به طور معمول هر غذایی که کمتر از 50 باشد کم قند در نظر گرفته می شود. با این حال، این به این معنی نیست که شما به خوردن پرتقال های زیاد در یک حرکت ادامه دهید. خوردن بیش از حد می تواند انسولین را افزایش دهد و حتی ممکن است منجر به افزایش وزن شود.

پرتقال سطح قند خون را کنترل می کند

تضمین سلامت چشم با پرتقال

پرتقال منبع غنی کاروتنوئید است. ویتامین A موجود در آنها نقش مهمی در حفظ سلامت غشاهای مخاطی چشم دارد. ویتامین A همچنین مسئول پیشگیری از دژنراسیون ماسکال مرتبط با سن است که در موارد شدید می تواند منجر به نابینایی شود. همچنین به چشم کمک می کند تا نور را جذب کند. اگر توانایی خرید پرتقال را ندارید، فروش نارنگی عمده با قیمت ارزان تری نسبت به پرتقال عرضه می شود و قریبا نیز این خواص را درون خود دارد.

پرتقال و سایر مرکبات حاوی ویتامین C هستند که برای سلامت چشم ضروری است. این ویتامین که عمدتا در میوه‌ها و سبزیجات تازه یافت می‌شود، به سلامت رگ‌های خونی چشم کمک می‌کند. این می تواند با ایجاد آب مروارید مبارزه کند و در ترکیب با سایر ویتامین ها و مواد مغذی، دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن را کاهش دهد.

پرتقال سطح قند خون را کنترل می کند

پرتقال سلامت قلب را ارتقا می دهد

اگر این میوه ها در حد مجاز مصرف شوند، مواد مغذی موجود در پرتقال خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. بیماری های قلبی یکی از دلایل اصلی مرگ زودرس در سراسر جهان است. از آنجایی که پرتقال می تواند سطح کلسترول خون را تنظیم کند، که دلیل اصلی بسیاری از بیماری های قلبی است، با سلامت قلب مرتبط است. ترکیب پرتقال با لیمو می تواند این ویژگی را چند برابر کند، از همین رو فروش عمده لیمو را می توانید در دستورکار قرار بدهید.

پرتقال شیرین و آبدار دارای پکتین فیبر مبارزه کننده با کلسترول است. آنها همچنین دارای پتاسیم هستند که به کنترل فشار خون کمک می کند.

برش های پرتقال به جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول کمک می کند. کلسترول اکسید شده به دیواره رگ ها می چسبد و پلاک ایجاد می کند. پلاک می تواند به اندازه ای بزرگ شود که جریان خون را در رگ های خونی کوچک مسدود کند و باعث حمله قلبی یا سکته شود.

پرتقال سطح قند خون را کنترل می کند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا