اشتیاق به تجربیات جدید مرا ثروتمند ساخت

کنجد عسلی ماسوله

خانمهای ایرانی می توانند برای پذیرایی از مهمانهای خود از کنجد عسلی ماسوله نیز استفاده نمایند چرا که این ماده مغذی جزء بهترین تنقلات محسوب می شود. همه ما می دانیم که فیبر برای هضم غذا مفید است و دانه کنجد هم دارای 2 فیبر خاص به نامهای سزامین و سزامولین می باشد.

این دو نوع فیبر می توانند به تنظیم کلسترول، جلوگیری از فشارخون بالا و محافظت از کبد در برابر آسیب اکسیداتیو کمک کنند. فیتواسترول ترکیباتی در گیاهان با ساختار شیمیایی مشابه کلسترول هستند، این ممکن است چیز خوبی به نظر نرسد اما در واقع به کاهش کلسترول خون، افزایش پاسخهای ایمنی و کاهش ابتلا به سرطانهای خاص کمک می کند.

اشتیاق به تجربیات جدید مرا ثروتمند ساخت

کنجد سیاه دیم

مشخصات کنجد سیاه دیم، خیلی بیشمار است که به چند نمونه از این مشخصات اشاره می کنیم تا شما با این محصول بیشتر آشنا شوید و اطلاعات جامع و کامل به دست آورید.

قدیمی‌ترین ادويه ها کنجد است که دارای تاریخچه بسیار قدیمی می باشد که در طب سنتی برای درمان بیماریهای مختلف استفاده می شود چون دارای طبع گرم و خشک می باشد.

کنجد نوعی از خوراکهای خیلی مقوی و پرخاصیت می باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود بدن را در برابر بیماریهای مختلف مقاوم می کند.

اکثر قنادیها برای تزئین کیک و شیرینی از کنجد سیاه استفاده می کنند که خیلی خوشمزه و لذیذ می باشد و دارای عطر خاصی است.

اشتیاق به تجربیات جدید مرا ثروتمند ساخت

کنجد شیرین

کنجد شیرین یک دانه خوراکی و گیاهی است که امروزه در کیک، شیرینی، غذا و انواع سوپ ها از آن استفاده می شود.

کنجد شیرین، نوعی دانه ی گیاهی است که در هند و آفریقا می روید، این دانه ی پر خاصیت جزو قدیمی ترین دانه های روغنی در جهان به حساب می آیند.

حدودا 3500 سال پیش کشت دانه های کنجد کشت شده است و به عنوان پر خاصیت ترین دانه های روغنی شناخته شده است.

امروزه یکی از مفید ترین شیرینی ها به نام کنجد شیرین را با استفاده از کنجد تهیه می کنند.

علاوه بر کنجد از روغن این دانه هم استفاده های بسیاری می شود، این روغن حاوی انواع ویتامین‌ های مختلف و مغذی و همچنین آنتی اکسیدان است.

اشتیاق به تجربیات جدید مرا ثروتمند ساخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا