آماده سازی پسته برای تهیه ی رب

من همیشه پسته ها را پوست می کنم تا رنگ سبز بهتری داشته باشد و کره نرم تری داشته باشد. با وجود اینکه قیمت پسته عمده گران می باشد اما با توجه به طعم و خاصیت بی نظیر این رب، ارزش خرید را دارد.

گزینه ساده‌تر دیگر این است که پسته‌های بلانچ شده را روی حوله ظرف قرار دهید و حوله را روی پسته‌ها تا بزنید (به طوری که مغزها داخل حوله قرار گیرند). سپس پسته ها را حلقه حلقه کرده و با استفاده از حوله ظرف شویی بمالید. این باعث شل شدن و حذف بیشتر پوست می شود. اما همچنان مقداری پسته با پوست وجود خواهد داشت که باید آنها را به صورت دستی جدا کنید.

پس از آماده شدن پسته ها، آنها را در هوای خشک قرار دهید تا شربت شکر آماده شود. پسته را در فر تفت ندهید. پسته ها را در یک کاسه بزرگ قرار دهید.

با جوشاندن شکر و آب با هم در یک قابلمه شربت شکر درست کنید. شکر را در آب با حرارت متوسط ​​حل کنید. مراقب باشید آب را هم نزنید و در عوض فقط قابلمه را بچرخانید تا شکر حل شود. وقتی شربت شکر به 245 فارنهایت / 118 درجه سانتیگراد رسید، شربت را از روی حرارت بردارید. شربت را روی پسته ها بریزید و پسته ها را در شربت شکر هم بزنید تا همه به شربت آغشته شوند. شربت روی پسته ها نیز متبلور می شود. وقتی پسته ها داخل شربت آغشته شدند و شربت خنک شد، می توانید رب پسته را درست کنید.

آماده سازی پسته برای تهیه ی رب

طرز تهیه ی رب پسته

پسته ها را در غذاساز بریزید و مغزها را با هم مخلوط کنید. در این فرآیند چند مرحله وجود دارد. مغز پسته در مرحله اول خرد می شود. مغز پسته بسیار ریز خرد می شود. شما می توانید با خرید فندق عمده این آجیل را نیز به محتویات سس اضافه کنید.

آجیل های مخلوط شده در غذاساز شروع به جمع شدن می کنند، آجیل شروع به تشکیل یک خمیر غلیظ می کند، به هم زدن ادامه دهید تا رب کمی شل شود.

در مرحله‌ای که خمیر پسته صاف است، اما رقیق‌تر نمی‌شود، در صورت تمایل می‌توانید مقداری روغن اضافه کنید تا قوام رقیق‌تری به دست آورید. ممکن است مجبور شوید حدود 10 تا 15 دقیقه پسته ها را فرآوری کنید، بنابراین در صورت نیاز به غذاساز خود استراحت دهید. رب پسته مستقیماً از غذاساز خیلی گرم خواهد بود. رب نیز با سرد شدن غلیظ می شود.

آماده سازی پسته برای تهیه ی رب

شیوه ی نگهداری رب پسته

من رب پسته را در شیشه ها نگهداری می کنم. این دستور حدود 2 فنجان درست می کند. اگر شکر یا روغن بیشتری اضافه کنید، ممکن است بیش از ۲ فنجان بخورید. البته اگر شما خرید بادام زمینی عمده را انجام دادین و در سس خود نیز از آن استفاده کردید بهتر است از روغن کمتری استفاده کنید.

من سعی نکردم این کار را انجام دهم، بنابراین مطمئن نیستم که حتی ممکن است یا نه. من معمولا خمیر پسته ام را در فریزر نگهداری می کنم اگر بلافاصله از آن استفاده نکنم. باید حدود 1 تا 2 هفته در یخچال بماند. و حدود 3 ماه تو فریزر. فقط مطمئن شوید که آن را در یک شیشه دربسته نگهداری کنید تا بوی دیگری به خود جذب نکند.

آماده سازی پسته برای تهیه ی رب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا