آموزش کاشتن لیمو در باغ یا گلدان

پس از اتمام کاشت، خاک را محکم بکوبید و گیاه را کاملا آبیاری کنید. قیمت لیمو ترش 1401 با توجه به شیوه ی کاشت و نوع لیمو ترش متفاوت می باشد.

برای گلدان، یک گلدان بزرگ با فضای رشد کافی برای ریشه های گیاه لیمو انتخاب کنید. 1/3 پایین گلدان را می توان با قلوه سنگ های شنی پوشانده تا به تخلیه آب اضافی کمک کند. پس از کاشت خاک را محکم فشار دهید، گیاه را کاملا آبیاری کنید و گلدان را در جایی قرار دهید که نور کافی خورشید داشته باشد. چون تغذیه در گلدان محدود خواهد بود، بهتر است هر بهار خاک را جایگزین کرده و کود دهی کنید.

آموزش کاشتن لیمو در باغ یا گلدان

بیماری ها و آفات درخت لیموترش

درختان لیمو مستعد ابتلا به انواع خاصی از بیماری ها و آفات هستند که همان بیماری ها و آفاتی هستند که به اکثر انواع مرکبات حمله می کنند. این آفات در مورد درختانی چون سیب نیز صدق می کنند و در چنین شرایطی قیمت سیب امروز و لیمو ترش گران می شود.

پوسیدگی قهوه ای اروپا یک بیماری شایع است که می تواند لیمو را درگیر کند. اگر درخت شما آلوده باشد، لیموها در حالی که هنوز روی درخت هستند پوسیده می شوند.

حشرات فلس دار یک نوع رایج آفت هستند که می توانند درختان لیمو را آلوده کنند. آنها روی برگ های گیاه را کلونی می کنند و به صورت توده های سفید بزرگ ظاهر می شوند. شته ها می توانند مشکل دیگری باشند. این آفات پایه برگ ها را می خورند و با دم کردن برگ ها شروع به پیچ خوردن و خشک شدن می کنند و در نهایت می ریزند.

آموزش کاشتن لیمو در باغ یا گلدان

چه زمانی برداشت لیمو را انجام دهیم؟

لیموها وقتی به رنگ سبز متمایل به زرد یا زرد متمایل می شوند آماده برداشت هستند، در برابر لمس سفت هستند و اندازه آنها حدود 2 تا 3 اینچ است. زمان برداشت لیمو و کیوی یکسان می باشد و به همین دلیل قیمت عمده کیوی با سیب برابر است.

وقتی صحبت از برداشت می شود، اندازه میوه مهمتر از رنگ آن است. اگر لیموها را قبل از رسیدن به اندازه کافی بچینید، حتی اگر زرد یا زرد متمایل به سبز باشند، آبدار نخواهند بود و به احتمال زیاد بسیار ترش هستند.

آموزش کاشتن لیمو در باغ یا گلدان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا