علت پیروزی ام در کسب ثروت گاوآهن بود

گاوآهن کمانی

کشاورزی کردن یکی از شغلهای سخت بوده که برای آن از ابزارهای خاصی مانند تریلر کشاورزی استفاده می شود گاوآهن کمانی در کیفیتهای مختلف در خراسان، همدان و اصفهان به تولید گسترده رسیده است . این وسیله از اجزای متعددی ساخته شده که به وسیله یک تراکتور برای زیر و رو کردن و عملیات خاک ورزی قبل از بذر پاشی به کار گرفته می شود.

این دستگاه از بشقابهای مقعر که به شاسی متصل میشوند تشکیل شده و برای انجام کار به یاتاقان و چرخ شیار نیاز دارند همچنین یک محور عرضی در قسمت جلوی گاوآهن قرار گرفته که بر پایه آن نصب می شود.

در ادامه در مورد انواع مختلف گاوآهن بشقابی مطالبی را برای شما عنوان کردیم که مطالعه آن می تواند کمک شایانی در خرید یک دستگاه قدرتمند و پر کاربرد انجام دهد در ادامه با ما همراه باشید.

علت پیروزی ام در کسب ثروت گاوآهن بود

گاوآهن کشاورزی

تمام قطعات نمونه تولید شده گاوآهن کشاورزی در خراسان به وسیله یک چرخ دنده با یکدیگر متصل شده و به عمل خاک ورزی مشغول می شوند برای تنظیم عرض و عمق آن پیچهایی طراحی شده که می تواند این دستگاه به درستی کار کند. این دستگاه دارای سیلندرهای هیدرولیکی بوده که می توان آن را از راه دور کنترل نمایید معمولاً این دستگاه به یک تراکتور بیل دار وصل شده و بر روی خاک حرکت می کند و دارای حالت چرخشی می باشد.

یکی از کاربردهای گاوآهن بشقابی این بوده که به وسیله عمل چرخش بشقابها جا به جا شده و خاک و سنگ زیر و رو می شود و برای برگرداندن خاک دارای یک صفحه تمیز کننده بوده که خاک را به درستی مخلوط می کند. این دستگاه دارای سرعتی نسبتاً کم بوده تا بتوانند به طور یکنواخت کار کرده و خاک را جا به جا نماید چنانچه با سرعت زیاد این عمل انجام شود زمین به درستی شخم خورده نمی شود.

این دستگاه دارای استانداردهای مخصوص بوده و ضخامت مشخصی برخوردار است و همچنین می توان عمق شخم زدن را نیز بر روی آن تنظیم کرد تا به بافت زمین آسیبی وارد نشود.

علت پیروزی ام در کسب ثروت گاوآهن بود

گاوآهن کششی

گاوآهن کششی دارای وزن مشخصی بوده و طبق زاویه خاصی در خاک نفوذ کرده و سطح روی خاک را برش می دهد تا لایه ها جا به جا شوند سرعت زیاد گاوآهن بشقابی ساخت همدان باعث کاهش عمق شخم زنی خاک می شود که باید طبق استاندارد از آن استفاده نمایید.

این گاوآهن بشقابی دارای درجه تنظیم عمق و عرض کار دستگاه بوده و می توان بازوهای کششی آن را به بالا یا پایین تنظیم کنید جنس این بشقابها از فولاد بوده اما ضخامت زیادی ندارند تاب راحتی در بافت خاک فرو روند.

در گذشته عملیات شخم زدن یکی از کارهای بسیار طاقت فرسا و سخت بوده است با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی دستگاه هایی  چون باسکول دیجیتال به بازار ارائه شدند که این کارها را آسان تر نموده اند.

معمولاً کشاورزان برای اینکه محصولی را بخواهند بکارند قبل از آن باید خاک را شخم زده و آماده سازی کنند که برای کوتاه شدن زمان شخم زدن و همچنین کم شدن زحمت شان از دستگاه های گاوآهن بشقابی استفاده می کنند که به راحتی به وسیله یک تراکتور یا یک حیوان نیز حرکت می کند.

علت پیروزی ام در کسب ثروت گاوآهن بود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا