ردکردن این

چگونه حساب کاربری واتس‌اپ را حذف کنیم؟

واتس‌اپ
واتس‌اپ یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های پیام‌رسان در سراسر دنیا محسوب می‌شود؛ اما اصلا بی عیب و نقص نیست و مشکلاتی فراوانی در آن به چشم می‌خورد.

مجله فناوری تلفن همراه – گاهی اوقات همین موارد در کار نگرانی‌های مرتبط با نقص حریم خصوصی، موجب می‌شود تا کاربران تصمیم به ترک این پلتفرم بگیرند. خوشبختانه تنها در طی چند قدم می‌توان اقدام به دیلیت کردن اکانت واتس‌اپ و حذف حساب کاربری در آن نمود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

کاربران می‌توانند فرایند دیلیت کردن اکانت واتس‌اپ را در دستگاه‌های مبتنی بر اندروید یا آیفون به انجام برسانند. البته پیش از شروع کار، باید توجه داشته باشید که این فرایند برگشت ناپذیر است و اطلاعات از دست رفته را نمی‌توان به آسانی بازیابی نمود. همچنین اگر قصد استفاده از گوشی جدیدی را داشته باشید، نیازی به حذف کردن حساب کاربری وجود ندارد و می‌توانید داده‌های خود را به دستگاه جدید منتقل نمایید.

دیلیت کردن اکانت واتس‌اپ

پس از آن که اقدام به حذف حساب کاربری واتس‌اپ خود کردید، دسترسی شما به تمامی پیام‌ها و فایل‌ها از جمله عکس‌ها و ویدیوهای موجود در چت‌ها از بین خواهد رفت. همچنین واتس‌اپ نسخه پشتیبان اطلاعات کاربر را از روی سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری مثل گوگل درایو (در اندروید) و آی‌کلاد (در آیفون) هم پاک می‌کند. در نتیجه تنها فایل‌هایی که روی حافظه داخلی دستگاه ذخیره کرده باشید، باقی خواهند ماند.

در ادامه اگر حتی با همان شماره قبلی، یک حساب کاربری جدید در واتس‌اپ ایجاد کنید، باز هم قادر نخواهید بود تا اطلاعات قدیمی خود را بازیابی نمایید. سایر داده‌های مرتبط با کاربر از جمله تصویر پروفایل و جزئیات اکانت هم پاک می‌شود و وی از تمامی گروه‌ها نیز حذف خواهد شد؛ اما خود گروه‌ها باقی خواهند ماند. طبق قوانین واتس‌اپ، فرایند پاک کردن کامل اطلاعات افراد ممکن است تا ۹۰ روز به طول بکشد.

حذف حساب کاربری واتس‌اپ در اندروید

همانطور که در قسمت قبلی اشاره کردیم، جهت دیلیت کردن اکانت واتس‌اپ باید به اپلیکیشن تحت اندروید یا iOS آن دسترسی داشته باشید. این فرایند در اپ اندرویدی طبق مراحل زیر قابل انجام است:

۱. ابتدا وارد برنامه واتس‌اپ روی دستگاه خود شوید. اگر از حساب کاربری خود خارج شد‌ه‌اید، با وارد کردن شماره تلفن و دریافت کد تایید، دوباره وارد آن شوید.

دیلیت اکانت واتس‌اپ

۲. در صفحه اصلی اپلیکیشن واتس‌اپ روی آیکن سه نقطه در گوشه بالایی سمت راست بزنید و پس از آن در منوی اباز شده گزینه Settings (تنظیمات) را انتخاب کنید.

دیلیت اکانت واتس‌اپ

۳. حالا در میان موارد موجود در صفحه تنظیمات، به اولین قسمت با نام Account (حساب کاربری) بروید.

دیلیت اکانت واتس‌اپ

۴. داخل صفحه حساب کاربری گزینه‌های متعددی وجود دارد. آخرین گزینه با عنوان Delete my account (حذف حساب من) را انتخاب نمایید.

دیلیت اکانت واتس‌اپ

۵. حالا در ابتدا از قسمت Country (کشور) گزینه ایران را انتخاب کنید. همچنین به جای انتخاب کشور می‌توانید پیش شماره ۹۸ را در کنار علامت «+» وارد نمایید.

۶. بعد از وارد کردن شماره همراه متصل به حساب کاربری، روی کلید قرمز رنگ Delete My Account (حذف حساب من) بزنید.

دیلیت اکانت واتس‌اپ

۷. اکنون از شما دلیل دیلیت کردن اکانت واتس‌اپ پرسیده می‌شود. شما می‌توانید کادر پاسخ به این سوال را خالی بگذارید.

دیلیت اکانت واتس‌اپ

۸. برای یکبار دیگر باید روی کلید قرمز رنگ Delete My Account (حذف حساب من) بزنید. پس از آن در صفحه نهایی حذف حساب کاربری قرار می‌گیرید. در توضیحات این صفحه ذکر شده است که فرایند دیلیت کردن اکانت واتس‌اپ برگشت ناپذیر است و تمامی اطلاعات کاربر از جمله نسخه‌های پشتیبان پس از انجام این کار، پاک خواهد شد و در حساب کاربری دیگری قابل بازیابی نخواهد بود.

۹. اگر هنوز نسبت به حذف حساب کاربری واتس‌اپ خود مطمئن هستید و از داده‌های ضروری نسخه پشتیبان جداگانه تهیه کرده‌اید؛ گزینه Delete My Account (حذف حساب من) را در پایین صفحه لمس کنید. در نهایت اکانت شما و داده‌های آن حذف می‌شود و از آن به صورت خودکار خارج خواهید شد.

حذف حساب کاربری واتس‌اپ در آیفون

فرایند دیلیت کردن اکانت واتس‌اپ در آیفون کمی متفاوت با اندروید است و حتی مراحل کمتری برای انجام آن مورد نیاز خواهد بود. تنها کافی است قدم‌های زیر را به ترتیب در آیفون یا آیپد خود دنبال کنید.

۱. ابتدا وارد برنامه واتس‌اپ روی دستگاه خود شوید. اگر از حساب کاربری خود خارج شد‌ه‌اید، با وارد کردن شماره تلفن و دریافت کد تایید، دوباره وارد آن شوید.

۲. از نوار ابزار پایینی اپلیکیشن واتس‌اپ، گزینه Settings را انتخاب کنید.

چگونه حساب کاربری واتس‌اپ را حذف کنیم؟

۳. حالا از میان موارد موجود در لیست، روی گزینه Account بزنید.

دیلیت اکانت واتس‌اپ

۴. پس از آن که به صفحه حساب کاربری رسیدید، به قسمت Delete My Account بروید.

دیلیت اکانت واتس‌اپ

۵. در پایین عنوان Enter Your Phone Number شماره موبایل خود را به همراه پیش شماره کشور وارد کنید. در ادامه گزینه Delete My Account در پایین کادر شماره تماس را لمس نمایید.

دیلیت اکانت واتس‌اپ

۶. داخل صفحه بعدی می‌توانید دلیل دیلیت کردن اکانت واتس‌اپ خود را عنوان کنید. همچنین می‌توانید این قسمت را خالی بگذارید. برای ادامه فرایند روی کلید Next در گوشه بالایی سمت راست صفحه بزنید.

دیلیت اکانت واتس‌اپ

۷. اکنون به مرحله پایانی حذف حساب کاربری واتس‌اپ خود رسیده‌اید. باز هم در توضیحات این صفحه ذکر شده است که فرایند دیلیت کردن اکانت واتس‌اپ برگشت ناپذیر است و تمامی اطلاعات کاربر از جمله نسخه‌های پشتیبان پس از انجام این کار، پاک خواهد شد و در حساب کاربری دیگری قابل بازیابی نخواهد بود.

چگونه حساب کاربری واتس‌اپ را حذف کنیم؟

۸. برای تایید نهایی حذف حساب کاربری واتس‌اپ یکبار دیگر گزینه Delete My Account را بزنید. در نهایت اکانت شما و اطلاعات آن پاک می‌شود و از آن به صورت خودکار خارج خواهید شد.

سوالات متداول درباره دیلیت کردن اکانت واتس‌اپ

فرایند حذف حساب کاربری واتس‌اپ در دستگاه‌های اندرویدی چگونه است؟

جهت دیلیت کردن اکانت واتس‌اپ در موبایل‌ها و تبلت‌های مبتنی بر اندروید، تنها کافی است به قسمت «تنظیمات» (Settings) رفته و از صفحه «حساب کاربری» (Account) به بخش «حذف حساب من» (Delete My Account) مراجعه کنید. پس از وارد کردن شماره همراه متصل به اکانت، می‌توانید آن را پاک کنید.شیوه حذف حساب کاربری واتس‌اپ در آیفون چگونه است؟

جهت دیلیت کردن اکانت واتس‌اپ در آیفون یا آیپد، تنها کافی است به قسمت «تنظیمات» (Settings) رفته و از صفحه «حساب کاربری» (Account) به بخش «حذف حساب من» (Delete My Account) مراجعه کنید. پس از وارد کردن شماره همراه متصل به اکانت، می‌توانید آن را پاک کنید.آیا امکان بازیابی اطلاعات کاربری پس از دیلیت کردن اکانت واتس‌اپ وجود دارد؟

خیر؛ پس از تایید حذف حساب کاربری، قادر نخواهید بود به داده‌های مرتبط با اکانت خود از جمله تاریخچه چت‌ها، فایل‌ها، تصاویر، ویدیوها و گروه‌های عضو دسترسی داشته باشید. همچنین نسخه پشتیبان برنامه واتس‌اپ از روی گوگل درایو و آی‌کلاد هم حذف می‌شود و امکان بازگردانی آن در یک حساب کاربری جدید وجود نخواهد داشت.آیا امکان دیلیت کردن اکانت واتس‌اپ در کامپیوتر وجود دارد؟

خیر؛ در حال حاضر تنها روش برای حذف حساب کاربری واتس‌اپ از طریق اپلیکیشن مخصوص سیستم عامل‌های اندروید و iOS در گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها است و نمی‌توان این فرایند را از طریق نسخه تحت وب یا کامپیوتر به انجام رساند. همچنین برای دیلیت کردن اکانت واتس‌اپ حتما باید به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید و در غیر این صورت، قابل انجام نخواهد بود.

اشتراک‌گذاری:

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

192-192-263-min
خواندنی
آموزش روش‌های بازیابی رمز اینستاگرام
آموزش دائمی کردن خط همراه اول
ساها در جمع ۵ ایرلاین برتر کشور با کمترین تاخیر در پروازها
بازدید رئیس پلیس راهور فراجا از محدوده نقاط حادثه خیز در غرب استان تهران و هماهنگی با سازمان راهداری جهت رفع آن نقاط
پلیس راهور با مردم و در کنار مردم برای امنیت بیشتر
بازدید رئیس پلیس راهورفراجا از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران /لزوم تقلیل سن معافیت معاینه فنی خودرو به ۲ سال
بازدید رییس پلیس راهور فراجا از محورهای شرق استان تهران
بهترین گوشی‌های سری ردمی شیائومی برای خرید در زمستان 1402
مزایا و معایب گوشی‌های هوشمند شیائومی
بهترین موزیک پلیرهای اندروید ۲۰۲۳
تاکید بر نقش چشمگیر تبلیغات در رشد صنایع فرهنگی و خلاق
بهترین گوشی‌های هوشمند اقتصادی سامسونگ در پاییز 1402
ترفندهای افزایش سرعت اینترنت موبایل و کامپیوتر
تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو را چطور متوجه شویم؟
راه‌اندازی مرکز نوآوری پزشکی در کشور با مشارکت همراه اول
دسته بازی کامپیوتر را چگونه به موبایل اندروید متصل کنیم؟
مدیر کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان خراسان رضوی معرفی شد
وی پی ان VPN چیست؛ نحوه کار آن به چه صورت است؟
دیوار و شیپور ضوابط آگهی های مسکن را پذیرفتند
۹ توصیه برای تقویت امنیت در تلگرام
بستن تبلیغات پیامکی همراه اول و ایرانسل
بهترین بازی‌ های آیفون
آغاز ثبت‌نام مقطع کاردانی و کارشناسی مرکز علمی کاربردی رجا برای ترم تحصیلی جدید
حضور استارتاپ ایرانی در جیتکس مراکش
تعداد مشترکان تلفن همراه از ۱۴۸ میلیون نفر عبور کرد
چند راه ساده برای اسکرین شات در سکرت چت تلگرام
مسئولیت اجتماعی؛ نقش مردم و تکلیفِ مسئولان
کتاب «ارتباطات بین‌المللی؛ بنیان‌ها و چالش‌ها» منتشر شد
معرفی گوشی های اقتصادی زیر 5 میلیون تومان
15 روش برای افزایش سرعت موبایل
تشخیص گوشی آیفون تعمیر شده
ارز نیمایی ترفند سوءاستفاده گران برای انحصاری شدن عرضه و فروش موبایل
چگونه شماره مجازی بسازیم؟
ضرورت بازسازی ظرفیت‌های رسانه‌ای انقلاب
چگونه دستگاه‌های اندرویدی را روت کنیم؟
آیا برگرداندن چت ها و پیام های پاک شده تلگرام امکان‌پذیر است؟
نقل فرصتی برای شروع دوباره و هوشمندانه
مأمور رساندن شما به سرزمین ثروت انتخاب شد
کلاس هایی که برای موفقیت شرکت کردم
فکری که از من یک ثروتمند ساخت
زمان را تلف نکنید و با چیپس میوه آغاز کنید
با یاری کردن دیگران به موفقیت رسیدم
با این روش میلیونری خودساخته شدم
با استراتژی نیروی محرک ثروت را روشن کنید
فقط با رعایت یک اصل جذاب پولدار شدم
شبکه‌های اجتماعی
پربیننده‌ترین
دسته‌بندی‌ها
تبلیغات متنی
پیشنهاد سردبیر