ماستی که مرا به ثروت کلان رساند

ماست 

ماست یک ماده تخمیر شده و محبوب در میان لبنیات‌های دیگر است. ماست از جمله لبنیات‌های دارای پروتئین، کربوهیدرات، امگا و فیبر بالا است که پروتئین بیشتری نسبت به شیر معمولی در خود جای داده است. این ماده لبنیاتی دارای کلسیم و فسفر باید در برنامه غذایی کودکان و بزرگسالان جا گیرد.

 ویتامین B۱۲، B۲، K، B۶ و روی از دیگر ارزش‌های موجود در ماست به شمار می‌رود. ماست در درمان مشکلات پوستی و افزایش درخشندگی دندان‌ها بسیار مفید است و در تهیه انواع دسرها کاربرد دارد.

ماست از دسته لبنیات دارای رنگ سفید است که در کاهش آفتاب سوختگی، براق کنندگی مو و پوست، درخشندگی دندان ها، درمان عفونت های قارچی و رفع آکنه های طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد. انواع ماست دارای خواص و فواید فراوانی هستند. 

 ماستی که مرا به ثروت کلان رساند

ماست خامه ای

ماست هم زده، ماست قالبی و ماست چکیده از ماست‌های مصرفی مردم محسوب می‌شوند. ماست مانند بسیاری از لبنیات‌ها، انواعی با خاصیت‌ها و فواید متفاوتی دارد که برای افراد با شرایط، نیازهای بدنی و غذایی گوناگونی است.

ماست پر چرب یکی از ماست‌هایی است که با وجود چربی برای سلامت انسان مفید محسوب می‌شود. این نوع ماست دارای پتاسیم، اسید فولیک، ویتامین A، ویتامین D و پروتئین فراوانی است و افرادی که مبتلا به بیماری‌های قلبی و چربی خون نمی‌باشند، می‌توانند ماست خامه ای را در رژیم غذایی خود قرار دهند. ترکیبات ماستد و قاشق سوپ‌خوری ماست را در یک لیتر شیر کم چرب جوشانده شده بریزید. این ماست‌ها در حکم باکتری برای تهیه ماست عمل می‌کند. هنگام اضافه کردن ماست باید دقت کنید که دمای شیر رو به سردی است.

 ماستی که مرا به ثروت کلان رساند

ماست بدون چربی 

ماست‌های کم چرب و یا ماست بدون چربی دارای پتاسیم بسیاری است که منجر به کاهش خون می‌شود و از ابتلای افراد به سنگ کلیه جلوگیری می‌کند. مصرف ماست‌های کم چرب برای افراد مبتلا به فشار خون و بیماری‌های قلبی توصیه می‌شود. ماست میوه‌ای یا ماست طعم دار از انواع ماست‌هایی است که باید با دقت مصرف شود.

این دسته از ماست‌ها با وجود چربی کمی که دارند اما کالری و قند بسیاری را در خود جای داده اند که گاهی مساوی با ماست‌های پر چرب قرار می‌گیرند. اگر فرزندان شما با مزه شیرین این ماست‌ها ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند، بهتر است که با استفاده از وانیل به ماست مزه بدهید تا مصرف آن، اثر نامناسب کمتری ایجاد کند. هلو، بلوبری و توت فرنگی از طعم دهنده‌های موجود در ماست‌های میوه‌ای محسوب می‌شوند.

 ماستی که مرا به ثروت کلان رساند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا