ردکردن این

مزایا و معایب گوشی‌های هوشمند شیائومی

چند سالی بیشتر از ظهور و حضور گوشی‌های هوشمند شیائومی در بازارهای جهانی و بازار ایران نمی‌گذرد، اما در همین مدت زمان کوتاه، تبدیل به رقیبی قدر برای تولیدکنندگان قدیمی‌تر این حوزه شده است.

مجله فناوری تلفن همراه؛ مریم عباسی _ ناگفته پیداست که معیار اولیه برای خرید یک گوشی هوشمند، عملکرد فوق‌العاده و کارایی آن است. بنابراین، لیست مشخصات فنی یک دستگاه نباید تنها معیار بررسی و خرید یک گوشی جدید باشد. سخت‌افزار، نرم‌افزار و کارایی دستگاه در بلند مدت و حفظ عملکرد آن (حتی طی چند سال) از عوامل ضروری در انتخاب یک گوشی هوشمند مناسب به شمار می‌روند.

بزرگترین و مهمترین مزیت گوشی‌های هوشمند شیائومی، قیمت آن است. با این حال، در ادامه به بررسی چند مورد از مزایای این گوشی‌ها می‌پردازیم.

سخت افزار قدرتمند و ارزان‌قیمت

اولین نکته که توجه کاربران را به گوشی‌های هوشمند شیائومی جلب می‌کند، قیمت به‌صرفه این دستگاه‌ها است. شیائومی، گوشی‌هایی با سخت‌افزار قدرتمند و در عین حال، ارزان‌قیمت تولید و عرضه می‌کند.

بهتر است همیشه یک گوشی هوشمند متناسب با بودجه خود خریداری کرده و در این وضعیت اقتصادی، از خرج و هزینه اضافی و احیانن، گرفتن قرض و وام برای خرید آن پرهیز کرد. به همین منظور، گوشی‌های هوشمند شیائومی، با قیمت‌های مناسب خود، می‌توانند یکی از گزینه‌های خرید باشند. کمتر برندی در بازار ایران می‌توان یافت که مانند شیائومی، گوشی‌های باکیفیت و با قیمت منصفانه داشته باشد.

نمایشگر باکیفیت

یکی از انتقادات نسبت به گوشی‌های هوشمند شیائومی، کیفیت صفحه نمایش آنها نسبت به گوشی‌های سامسونگ است. اما شیائومی در مقایسه با سامسونگ و آیفون، نسبت به قیمت دستگاه، صفحه نمایش بهتری را در ساخت گوشی‌های هوشمند خود بکار می‌برد. با مقایسه‌ی دو گوشی هوشمند سامسونگ و شیائومی در یک رده‌ی قیمتی یکسان، می‌توان دریافت صفحه نمایش و سایر قطعات گوشی‌ شیائومی، کیفیت بهتری نسبت به گوشی سامسونگ دارد.

به‌روزرسانی پیوسته سیستم عامل

شیائومی برای گوشی‌های هوشمند خود گاهی تا 24 ماه، خدمات به‌روزرسانی سیستم‌عامل ارائه می‌کند.

باتری با طول عمر بالا

متخصصان بسیاری، بارها باتری‌های مدل‌های مختلف گوشی‌های هوشمند شیائومی را مورد بررسی قرار داده و اثبات کرده‌اند که تمام گوشی‌های شیائومی (حداقل در صورت نو بودن) از عمر باتری مناسبی برخوردار هستند.

با این حال، طبق تجربه، باتری گوشی‌های شیائومی پس از چند سال استفاده تحلیل می‌رود و به این ترتیب، زمان بیشتری برای شارژ کامل باتری گوشی صرف شده و شارژ باتری نیز زودتر خالی می‌شود. اما این موضوع، یک اتفاق عادی و رایج در دنیای گوشی‌های هوشمند است. باتری همه گوشی‌ها از جمله گوشی‌های هوشمند سامسونگ و آیفون نیز در طول زمان با این مشکل مواجه می‌شوند.

معایب گوشی‌های هوشمند شیائومی

پیش از بررسی معایب گوشی‌های هوشمند شیائومی، بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که شیائومی هیچ‌گونه تبلیغی برای محصولات خود انجام نمی‌دهد. این شرکت فقط به تبلیغات فرد به فرد کاربران خود متکی است و گسترش فروش و شهرت محصولات آن، نشانگر میزان محبوبیت و رضایت کاربران از محصولات این شرکت است. آگاهی از معایب و ایرادات یک محصول در انتخاب آگاهانه آن کمک بسیاری می‌کند. در ادامه، چند مورد از معایب گوشی‌های هوشمند شیائومی را بررسی می‌کنیم.

به‌روزرسانی سیستم‌عامل همراه با باگ

شیائومی به‌روزرسانی سیستم‌عامل خود را بدون تست انبوه منتشر می‌کند. در نتیجه، هر به‌روزرسانی سیستم عامل، باگ‌های جدیدی را با خود به همراه می‌آورد.

نمایش تبلیغات در برنامه‌ها

همانطور که اغلب می‌دانید، شیائومی اقدام به پخش تبلیغات در برنامه‌های گوشی‌های خود می‌کند. در واقع، این موضوع برای تمام تولیدکنندگان گوشی‌های چینی صدق می‌کند. شرکت‌های دیگر به گوشی‌های هوشمند شیائومی یارانه می دهند و در مقابل، شیائومی تبلیغات آن شرکت‌ها را روی گوشی خود نمایش می‌دهد. اگرچه می‌توان این تبلیغات را از منوی تنظیمات خاموش کرد، اما با این اقدام نیز، شیائومی جمع‌آوری داده‌های کاربر را متوقف نخواهد کرد.

شیائومی با فروش گوشی های خود سود بسیار کمی کسب می‌کند. به گفته مدیرعامل شیائومی، این شرکت سود خود را به 5 درصد در هر گوشی محدود کرده است. واضح است که هیچ شرکتی نمی‌تواند با این سود کم دوام بیاورد و نیاز به منبع درآمد دیگری خواهد داشت. به همین دلیل، شیائومی اقدام به جمع‌آوری داده‌های کاربران خود می‌کند، برنامه‌های شخص ثالث را از قبل روی گوشی‌های خود بارگیری کرده و تبلیغات آنها را در سیستم‌عامل خود نمایش می‌دهد.

جمع‌آوری داده‌های کاربران

اگرچه شیائومی سخت‌افزار می‌فروشد، اما در اصل، یک شرکت نرم‌افزاری است. بنابراین، به داده‌های کاربران در امر تجارت نیاز دارد. در واقع، استراتژی آنها در فروش سخت‌افزار ارزان‌قیمت، همین است. این قیمت‌های پایین، باعث جذب میلیون‌ها کاربر به سمت محصولات شیائومی می‌شود و این امکان را فراهم می‌کند تا این شرکت بتواند حجم زیادی از داده‌های کاربران را جمع‌آوری کند.

این روش جمع‌آوری داده‌ها توسط شیائومی چندان عجیب و دور از انتظار نیست. معمولن، اغلب شرکت‌ها از قبیل گوگل، یاهو، تیک‌تاک و فیس‌بوک اقدام به جمع‌آوری داده‌های کاربران می‌کنند. همه این شرکت‌ها داده‌های کاربران خود را جمع‌آوری کرده و از آن برای کسب میلیاردها دلار پول استفاده می‌کنند و در عین حال، سهمی از آن سود را برای کاربران در نظر نمی‌گیرند. اما، در سوی دیگر، شیائومی از داده‌های کاربران خود درآمد کسب کرده و با کاهش قیمت دستگاه‌های خود، سود آن را نیز با دیگران تقسیم می‌کند.

کپی‌برداری از طراحی‌ برندهای دیگر

اغلب طراحی‌های گوشی‌های هوشمند شیائومی، درواقع، کپی‌برداری از طراحی‌‌ برندهای دیگر است. این شرکت، طراحی گوشی‌های خود را آشکارا از برندهای دیگر، به خصوص آیفون، کپی می‌کند. رابط کاربری شیائومی (MIUI) نیز شباهت زیادی به iOS دارد. به همین دلیل برخی، شیائومی را آیفون چینی می‌نامند.

گرم شدن بیش از حد

براساس تجربه کاربران، گوشی‌های هوشمند سامسونگ و شیائومی بیش از حد گرم می‌شوند. در گوشی‌های شیائومی، کارهایی مثل انجام بازی و یا ویرایش ویدیو منجر به داغ شدن گوشی می‌شود.

این مشکل در واقع ناشی از ضعف در بهینه‌سازی MIUI شیائومی است. یک نرم‌افزار با بهینه‌سازی ضعیف از منابع زیادی استفاده می‌کند و به نوبه خود، منجر به گرم شدن بیش از حد گوشی می‌شود.

دوربین با عملکرد ضعیف

گوشی‌های هوشمند شیائومی به داشتن دوربین‌هایی با مگاپیکسل (MP) بسیار بالا معروف هستند. اما بهتر است به خاطر داشته باشیم که دوربین با MP بالا به معنای داشتن یک دوربین باکیفیت و قدرتمند نیست.

دوربین‌های گوشی‌های شیائومی در نور کم، عملکرد ضعیفی دارند. در واقع، دوربین 12 مگاپیکسلی آیفون نسبت به دوربین 48 مگاپیکسلی شیائومی، عکس باکیفیت‌تری تولید می‌کند، چرا که نه تنها سنسور دوربین، بلکه نرم‌افزار دوربین نیز در تولید یک عکس باکیفیت، نقش اساسی دارد. اگرچه شیائومی یک شرکت نرم‌افزاری است، اما نرم‌افزار آن به خوبی آیفون نیست. به همین دلیل است که عکس گرفته‌شده با دوربین گوشی هوشمند شیائومی چندان باکیفیت به نظر نمی‌رسد.

از طرفی، رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام تصاویر و ویدیوهایی را که کاربران به اشتراک می‌گذارند، فشرده می‌کنند و به همین دلیل، کیفیت فیلم‌ها و تصاویر به اشتراک گذاشته‌شده در این برنامه‌ها کاهش می‌یابد. علاوه بر این، نوع و کیفیت نمایشگر تلفن همراه نیز نقش مهمی در چگونگی جلوه‌ی تصاویر دارد. یک عکس روی یک صفحه نمایش AMOLED در مقایسه با یک صفحه نمایش LED جذاب‌تر و باکیفیت‌تر به نظر می‌رسد.

خلاصه اینکه، داشتن دوربین‌ با مگاپیکسل بالا برای گرفتن یک عکس باکیفیت کفایت نمی‌کند. بنابراین، گوشی شیائومی را تنها به دلیل داشتن دوربین‌ با مگاپیکسل بالا انتخاب نکنید.

استفاده نامناسب از گنجایش رم

اگر یک گوشی شیائومی گرانقیمت بخرید، احتمالن متوجه این مشکل نمی‌شوید. اما گوشی‌های شیائومی با رم کمتر از 4 گیگابایت عملکرد بسیار ضعیفی دارند، زیرا MIUI فضای زیادی از حافظه داخلی آنها را اشغال می‌کند. حتی در دستگاه‌های رده بالای این برند، سیستم عامل MIUI چیزی حدود 50 درصد از گنجایش حافظه داخلی را پر می‌کند.

جمع‌بندی

گوشی‌های هوشمند شیائومی مزایا و معایب خاص خود را دارند. با این حال، گوشی‌های شیائومی نسبت به گوشی‌های هوشمند دیگر موجود در بازار، از مشخصات فنی و امکانات قابل توجهی نسبت به قیمت خود برخوردار هستند. به همین دلیل، اگر در تامین بودجه زیاد برای خرید گوشی هوشمند جدید با مشکل مواجهید، بدون تردید سراغ یکی از مدل‌های گوشی‌های هوشمند شیائومی بروید و از مزایا و امکانات جالب آن لذت ببرید.

اشتراک‌گذاری:

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

192-192-263-min
خواندنی
الناز سخائیان به عنوان اولین مدیر ایرانی شرکت نستله ایران منصوب شد
تمبر یادبود سهروردی در تیراژ ۶۰ هزار سری منتشر شد
آموزش روش‌های بازیابی رمز اینستاگرام
آموزش دائمی کردن خط همراه اول
ساها در جمع ۵ ایرلاین برتر کشور با کمترین تاخیر در پروازها
بازدید رئیس پلیس راهور فراجا از محدوده نقاط حادثه خیز در غرب استان تهران و هماهنگی با سازمان راهداری جهت رفع آن نقاط
پلیس راهور با مردم و در کنار مردم برای امنیت بیشتر
بازدید رئیس پلیس راهورفراجا از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران /لزوم تقلیل سن معافیت معاینه فنی خودرو به ۲ سال
بازدید رییس پلیس راهور فراجا از محورهای شرق استان تهران
بهترین گوشی‌های سری ردمی شیائومی برای خرید در زمستان 1402
بهترین موزیک پلیرهای اندروید ۲۰۲۳
تاکید بر نقش چشمگیر تبلیغات در رشد صنایع فرهنگی و خلاق
بهترین گوشی‌های هوشمند اقتصادی سامسونگ در پاییز 1402
ترفندهای افزایش سرعت اینترنت موبایل و کامپیوتر
تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو را چطور متوجه شویم؟
راه‌اندازی مرکز نوآوری پزشکی در کشور با مشارکت همراه اول
دسته بازی کامپیوتر را چگونه به موبایل اندروید متصل کنیم؟
مدیر کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان خراسان رضوی معرفی شد
وی پی ان VPN چیست؛ نحوه کار آن به چه صورت است؟
دیوار و شیپور ضوابط آگهی های مسکن را پذیرفتند
۹ توصیه برای تقویت امنیت در تلگرام
بستن تبلیغات پیامکی همراه اول و ایرانسل
بهترین بازی‌ های آیفون
آغاز ثبت‌نام مقطع کاردانی و کارشناسی مرکز علمی کاربردی رجا برای ترم تحصیلی جدید
حضور استارتاپ ایرانی در جیتکس مراکش
تعداد مشترکان تلفن همراه از ۱۴۸ میلیون نفر عبور کرد
چند راه ساده برای اسکرین شات در سکرت چت تلگرام
مسئولیت اجتماعی؛ نقش مردم و تکلیفِ مسئولان
کتاب «ارتباطات بین‌المللی؛ بنیان‌ها و چالش‌ها» منتشر شد
معرفی گوشی های اقتصادی زیر 5 میلیون تومان
15 روش برای افزایش سرعت موبایل
تشخیص گوشی آیفون تعمیر شده
ارز نیمایی ترفند سوءاستفاده گران برای انحصاری شدن عرضه و فروش موبایل
چگونه شماره مجازی بسازیم؟
ضرورت بازسازی ظرفیت‌های رسانه‌ای انقلاب
چگونه دستگاه‌های اندرویدی را روت کنیم؟
آیا برگرداندن چت ها و پیام های پاک شده تلگرام امکان‌پذیر است؟
نقل فرصتی برای شروع دوباره و هوشمندانه
مأمور رساندن شما به سرزمین ثروت انتخاب شد
کلاس هایی که برای موفقیت شرکت کردم
فکری که از من یک ثروتمند ساخت
زمان را تلف نکنید و با چیپس میوه آغاز کنید
با یاری کردن دیگران به موفقیت رسیدم
با این روش میلیونری خودساخته شدم
با استراتژی نیروی محرک ثروت را روشن کنید
شبکه‌های اجتماعی
پربیننده‌ترین
دسته‌بندی‌ها
تبلیغات متنی
پیشنهاد سردبیر