ردکردن این

وی پی ان VPN چیست؛ نحوه کار آن به چه صورت است؟

آیا تا به حال با این سوال مواجه شده اید که "وی پی ان VPN چیست" حتما برای شما هم پیش آمده که در مراجعه به برخی سایت ها امکان دسترسی به آن با دسترسی اینترنت داخلی امکان پذیر نیست.

در این شرایط از برنامه هایی به نام وی پی ان استفاده می کنید. در پاسخ به این سوال که “وی پی ان VPN چیست” می توان به طور خلاصه آن را تونلی خصوصی برای دسترسی به داده ها و ارتباطاتی دانست که به صورت کلی امکان آن فراهم نیست، اما این تونل ها دسترسی لازم را برای شما فراهم می کنند. در این مقاله شما را به طور کامل با وی پی ان و نیز کارکرد آن آشنا خواهیم کرد.

وی پی ان VPN چیست؟

وی پی ان ها در واقع شبکه های خصوصی مجازی هستند که علاوه بر حفظ حریم خصوصی اینترنت به شما امکان می دهد با پنهان کردن آی پی خود به وبگردی بپردازید. در واقع این شبکه ها یکی از راه حل های مناسب در حوزه فناوری است تا شما بتوانید به کمک آن از وبسایت هایی دیدن کنید، که اینترنت عمومی یا سرور میزبان امکان دسترسی به آن را برای شما محدود کرده است.

به زبان ساده تر شما می توانید با وی پی ان های مختلف فیلترینگ را دور بزنید بدون اینکه آی پی شما قابل ردیابی باشد. این تونل ها به شما کمک می کند که به عنوان یک کاربر ناشناس به وبسایت ها در بستر اینترنت سرک بکشید. مهمترین کاری که وی پی ان ها می کنند، رمزگذاری کردن آدرس آی پی کاربرد در زمان وبگردی می باشد.

سرور مورد استفاده برای وی پی ان های قوی نیز غالبا می تواند از نوع سرور اختصاصی آلمان باشد. البته علاوه بر سرورهای خارجی از سرور اختصاصی ایران نیز استفاده کرد که تا حد زیادی پاسخگوی نیاز کاربر می باشد. 

نحوه کار آن در 4 مرحله

وی پی ان VPN چیست؛ نحوه کار آن به چه صورت است؟

کار با وی پی ان اگرچه برای کاربران چندان سخت نیست، اما برای اینکه بتواند عمل کند فرایند چند مرحله ای را طی می کند. کار با وی پی ان در 4 مرحله انجام می شود که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

1- مسیریابی اینترنت با سرور خصوصی

اولین مرحله ای که وی پی ان برای شما انجام می دهد، امکان اتصال دستگاه مورد نظر با سرور خصوصی وی پی ان  به اینترنت است. این کار باعث می شود تا با مخفی ماندن آدرس آی پی شما، اطلاعات به جای اینکه مستقیما به کامپیوتر یا دستگاه شما منتقل شود، نخست به وی پی ان که واسطه اتصال است منتقل می شود. این موضوع کمک می کند تا آی پی شما مخفی بماند. از مهمترین مزیت هایی که این موضوع دارد، حفظ حریم خصوصی اینترنت شما و پیشگیری از امکان رهگیری اطلاعات شما است.

2- رمزگذاری

رمزگذاری اصطلاحی است که می توان روی عملکرد وی پی ان در مسیر انجام وبگردی کاربر گذاشت. در واقع در این مرحله وی پی ان با خصوصی نگه داشتن داده های شما امکان شناسایی آی پی کاربر را محدود می کند. این رمزگذاری نیز به صورتی است که اطلاعات به صورت حروف بیهوده است که به کمک کدهای پیچیده انجام می شود که تنها دستگاه کاربرد و سرور وی پی ان می توانند این اطلاعات را رمزگشایی کنند.

فرایند رمزگشایی داده های مورد نظر کاربرد نیز از طریق کلید مشترک وی پی ان و کاربرد قابل خواندن است. در توضیح فرایند رمزنگاری به کمک وی پی ان می توان گفت با اتصال دستگاه کاربر به وی پی ان تونلی ایجاد می شود که اطلاعات کاربر در آن رمزگذاری می شود. این رمزها به صورت ناخوانا برای دیگران است. داده ها با کدهای غیر قابل خواندن در شبکه محلی است که باعث افزایش امنیت آی پی کاربر می شود.

3- تغییر موقعیت جغرافیایی کاربر

وی پی ان VPN چیست؛ نحوه کار آن به چه صورت است؟

در این مرحله وی پی ان برای پنهان کردن آی پی شما اقدام به تغییر موقعیت جغرافیایی شما می کند. در این شرایط محتواهایی که در دسترس شما نیست را برای شما امکان پذیر می کند. به بیان بهتر می توان گفت با وی پی ان اگرچه شما در موقعیت جغرافیایی مشخصی هستید اما با اتصال اینترنت از مکان دیگری امکان دسترسی شما را به وبسایت های مورد نظر فراهم می کند.

از این قابلیت اینترنت غالبا در مواردی استفاده می شود که دسترسی به برخی از سایت های در کشورها اعمال می شود، به اصطلاح این وبسایت ها فیلتر می شوند. البته گاهی نیز وبسایت ها برخی از مکان های جغرافیایی را برای ورود به سایت خود محدود می کنند. در تمامی این موارد می توان از وی پی ان برای دور زدن محدودیتها استفاده کرد.

4- تامین امنیت

یکی از مهمترین وظایفی که هر وی پی انی بر عهده دارد تامی امنیت کاربر می باشد. در این فناوری سعی شده تا پروتکل هایی مورد استفاده قرار گیرد که در سریع ترین اتصال ها امنیت کاربر به صورت کامل حفظ شود.

در این پروتکل ها از ترکیب استانداردهای رمزگذاری و انتقال استفاده شده است، در واقع این پروتکل ها به گونه های طراحی شده اند تا داده ها تنها بین دستگاه کاربر و سرور وی پی ان قابل انتقال و خوانایی باشد. از همین رو بهترین وی پی ان ها در واقع وی پی ان هایی با امنیت بالا هستند تا کاربر بتواند با امنیت خاطر در فضای اینترنت وبگردی کند.

پروتکل های نقطه به نقطه تونل زنی، پروتکل تونل زنی دو لایه، پروتکل تونل زنی سوکت ایمن و تبادل کلید اینترنت از جمله پروتکل هایی است که امنیت کاربر را در زمان وبگردی از طریق تونل های مورد نظر در وی پی ان تامین می کند. علاوه بر تمامی این موارد وی پی ان می تواند مانع خوبی برای جلوگیری از حمله های هکری و سایبری شود.

نتیجه گیری

اگر قصد دارید از وی پی ان های معتبر و با سرعت بالا برای وبگردی خود استفاده کنید، پیشنهاد میکنیم به خدمات حوزه فناوری شرکت وب رمز سر بزنید. این شرکت خدمات گسترده ای در زمینه فناوری اطلاعات به کاربران خود ارائه می کند، شما نیز میتوانید با کیفیت ترین خدمات را با پشتیبانی 24 ساعته و نیز قیمت مناسب دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نیز دریافت مشاوره با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

اشتراک‌گذاری:

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

192-192-263-min
خواندنی
الناز سخائیان به عنوان اولین مدیر ایرانی شرکت نستله ایران منصوب شد
تمبر یادبود سهروردی در تیراژ ۶۰ هزار سری منتشر شد
آموزش روش‌های بازیابی رمز اینستاگرام
آموزش دائمی کردن خط همراه اول
ساها در جمع ۵ ایرلاین برتر کشور با کمترین تاخیر در پروازها
بازدید رئیس پلیس راهور فراجا از محدوده نقاط حادثه خیز در غرب استان تهران و هماهنگی با سازمان راهداری جهت رفع آن نقاط
پلیس راهور با مردم و در کنار مردم برای امنیت بیشتر
بازدید رئیس پلیس راهورفراجا از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران /لزوم تقلیل سن معافیت معاینه فنی خودرو به ۲ سال
بازدید رییس پلیس راهور فراجا از محورهای شرق استان تهران
بهترین گوشی‌های سری ردمی شیائومی برای خرید در زمستان 1402
مزایا و معایب گوشی‌های هوشمند شیائومی
بهترین موزیک پلیرهای اندروید ۲۰۲۳
تاکید بر نقش چشمگیر تبلیغات در رشد صنایع فرهنگی و خلاق
بهترین گوشی‌های هوشمند اقتصادی سامسونگ در پاییز 1402
ترفندهای افزایش سرعت اینترنت موبایل و کامپیوتر
تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو را چطور متوجه شویم؟
راه‌اندازی مرکز نوآوری پزشکی در کشور با مشارکت همراه اول
دسته بازی کامپیوتر را چگونه به موبایل اندروید متصل کنیم؟
مدیر کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان خراسان رضوی معرفی شد
دیوار و شیپور ضوابط آگهی های مسکن را پذیرفتند
۹ توصیه برای تقویت امنیت در تلگرام
بستن تبلیغات پیامکی همراه اول و ایرانسل
بهترین بازی‌ های آیفون
آغاز ثبت‌نام مقطع کاردانی و کارشناسی مرکز علمی کاربردی رجا برای ترم تحصیلی جدید
حضور استارتاپ ایرانی در جیتکس مراکش
تعداد مشترکان تلفن همراه از ۱۴۸ میلیون نفر عبور کرد
چند راه ساده برای اسکرین شات در سکرت چت تلگرام
مسئولیت اجتماعی؛ نقش مردم و تکلیفِ مسئولان
کتاب «ارتباطات بین‌المللی؛ بنیان‌ها و چالش‌ها» منتشر شد
معرفی گوشی های اقتصادی زیر 5 میلیون تومان
15 روش برای افزایش سرعت موبایل
تشخیص گوشی آیفون تعمیر شده
ارز نیمایی ترفند سوءاستفاده گران برای انحصاری شدن عرضه و فروش موبایل
چگونه شماره مجازی بسازیم؟
ضرورت بازسازی ظرفیت‌های رسانه‌ای انقلاب
چگونه دستگاه‌های اندرویدی را روت کنیم؟
آیا برگرداندن چت ها و پیام های پاک شده تلگرام امکان‌پذیر است؟
نقل فرصتی برای شروع دوباره و هوشمندانه
مأمور رساندن شما به سرزمین ثروت انتخاب شد
کلاس هایی که برای موفقیت شرکت کردم
فکری که از من یک ثروتمند ساخت
زمان را تلف نکنید و با چیپس میوه آغاز کنید
با یاری کردن دیگران به موفقیت رسیدم
با این روش میلیونری خودساخته شدم
با استراتژی نیروی محرک ثروت را روشن کنید
شبکه‌های اجتماعی
پربیننده‌ترین
دسته‌بندی‌ها
تبلیغات متنی
پیشنهاد سردبیر